aktuelno

Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)

16.05.2022

05:16

0

Mali muzej automobilizma na Sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera

Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)
Tan2022-5-15_145632121_2 - Copyright FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr

Izložba više od 100 srpskih oldtajmera prati Sajam automobila, a vlasnici vozila vrednih i 200.000 evra kažu da ukoliko Srbija što pre ne donese zakon o oldtajmerima preti njihovo nestajanje.

Predsednik "Oldtajmer kluba - Beograd" Bora Nastasić rekao je za Tanjug da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja nema zakon za oldtajmere.

- Trenutno ima više od 200 vozila uvezenih u poslednje tri-četiri godine, plaćena je carina, a ne mogu da se registruju. Zato smo preko 40 vozila ovde došlepali. Nedostatak zakona veliki je problem, pa mnogo više vozila odlazi iz Srbije nego što dolazi, i tako nestaje naše kulturno blago - rekao je on.

Mali muzej automobilizma na Sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera. Najstariji je kamion "parkard" iz 1915. godine, koji je neprocenjiv, a ovde je izloženo i puno vrlo skupih vozila, čije se cene kreću između 100.000 i 200.000 evra.

- Ideja se odavno rodila da se ovako okupimo. Čekali smo da prođe korona. Napravili smo nešto prelepo, velika je gužva - kaže on.

U izložbenoj floti oldtajmera su i Titov "pakard", kamion iz Prvog svetskog rata, "mustang" iz filma "Nestao 60 sekundi", "kadilak" poznate filmske glumice...

Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr
 

 

Evropski standardi za oldtajmere su da je vozilo starije od 30 godina, originalno i u očuvanom stanju, a po tim kriterijumi bi, nažalost, kaže Nastasić, i "golf 2" mogao da prođe.

- Realnije je da granica bude 40 godina. Mi se borimo i nadamo se da ćemo uspeti ove godine da dobijemo taj zakon za oldtajmere - rekao je on.

Vlasnici oldtajmera za zakon se bore kroz Savez klubova istorijskih vozila, i kažu da imaju podršku Agencije za bezbenost saobraćaja.

Ističu da bi donošenje zakona bio spas za ovu interesantnu scenu, te navode da je i izložba prilika da podsete na sebe i svoje probleme.

Dodaju da zakonsko neprepoznavanje oldtajmera otvara probleme teže registracije, jer ne postoje beneficije, veliki problemi su  prilikom tehničkog pregleda, a podsećaju da se i registracija plaća kao za normalno vozilo, iako se oldtajmer vozi pet-deset puta godišnje.

Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr
 

 

Posetioci pod utiskom reprezentativne izložbe oldtajmera na anketno pitanje da li bi pre vozili takav auto ili neki od novih i modernih iz Hale 1 uglavnom se opredeljuju za oldtajmere.

- Već posedujem četiri oldtajmera, i sigurno prednost dajem oldtajmerima - navodi jedan od posetilaca, a drugi dodaje kako definitivno misli da je kvalitet autobila ostao negde u prošlosti, pa je ipak pre za oldtajmere.

- Dopadaju mi se oldtajmeri, ali ne znam gde bismo ih parkirali, manjak je mesta u gradu. Najbolji je "fijat 500" iz pedesetih, mali je, taman za parkiranje - čulo se jedno od mišljenja, dok je sledeći anketirani naveo da bi voleo da ima oldtajmer "kadilak" više nego neki novi.

Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr
 

 

Na Beogradskom sajmu izložba oldtajmera traje do sutra, a njihovo sledeće okupljanje je već 29. maja u mladenovačkoj Selters banji.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike