
Bez posebnog zakona oldtajmeri će nestati iz Srbije (FOTO)
Mali muzej automobilizma na Sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera

Izložba više od 100 srpskih oldtajmera prati Sajam automobila, a vlasnici vozila vrednih i 200.000 evra kažu da ukoliko Srbija što pre ne donese zakon o oldtajmerima preti njihovo nestajanje.
Predsednik "Oldtajmer kluba - Beograd" Bora Nastasić rekao je za Tanjug da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja nema zakon za oldtajmere.
- Trenutno ima više od 200 vozila uvezenih u poslednje tri-četiri godine, plaćena je carina, a ne mogu da se registruju. Zato smo preko 40 vozila ovde došlepali. Nedostatak zakona veliki je problem, pa mnogo više vozila odlazi iz Srbije nego što dolazi, i tako nestaje naše kulturno blago - rekao je on.
Mali muzej automobilizma na Sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera. Najstariji je kamion "parkard" iz 1915. godine, koji je neprocenjiv, a ovde je izloženo i puno vrlo skupih vozila, čije se cene kreću između 100.000 i 200.000 evra.
- Ideja se odavno rodila da se ovako okupimo. Čekali smo da prođe korona. Napravili smo nešto prelepo, velika je gužva - kaže on.
U izložbenoj floti oldtajmera su i Titov "pakard", kamion iz Prvog svetskog rata, "mustang" iz filma "Nestao 60 sekundi", "kadilak" poznate filmske glumice...

Evropski standardi za oldtajmere su da je vozilo starije od 30 godina, originalno i u očuvanom stanju, a po tim kriterijumi bi, nažalost, kaže Nastasić, i "golf 2" mogao da prođe.
- Realnije je da granica bude 40 godina. Mi se borimo i nadamo se da ćemo uspeti ove godine da dobijemo taj zakon za oldtajmere - rekao je on.
Vlasnici oldtajmera za zakon se bore kroz Savez klubova istorijskih vozila, i kažu da imaju podršku Agencije za bezbenost saobraćaja.
Ističu da bi donošenje zakona bio spas za ovu interesantnu scenu, te navode da je i izložba prilika da podsete na sebe i svoje probleme.
Dodaju da zakonsko neprepoznavanje oldtajmera otvara probleme teže registracije, jer ne postoje beneficije, veliki problemi su prilikom tehničkog pregleda, a podsećaju da se i registracija plaća kao za normalno vozilo, iako se oldtajmer vozi pet-deset puta godišnje.
FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ nr
Posetioci pod utiskom reprezentativne izložbe oldtajmera na anketno pitanje da li bi pre vozili takav auto ili neki od novih i modernih iz Hale 1 uglavnom se opredeljuju za oldtajmere.
- Već posedujem četiri oldtajmera, i sigurno prednost dajem oldtajmerima - navodi jedan od posetilaca, a drugi dodaje kako definitivno misli da je kvalitet autobila ostao negde u prošlosti, pa je ipak pre za oldtajmere.
- Dopadaju mi se oldtajmeri, ali ne znam gde bismo ih parkirali, manjak je mesta u gradu. Najbolji je "fijat 500" iz pedesetih, mali je, taman za parkiranje - čulo se jedno od mišljenja, dok je sledeći anketirani naveo da bi voleo da ima oldtajmer "kadilak" više nego neki novi.

Na Beogradskom sajmu izložba oldtajmera traje do sutra, a njihovo sledeće okupljanje je već 29. maja u mladenovačkoj Selters banji.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari