
Šta ako se i vama desi da izvisite za putovanje - evo saveta! Evropa je u haosu posle korone - letovi kasne, otkazuju se...
Putnici kojima su letovi otkazani ne bi trebalo da brinu, bar kada je reč o povraćaju novca, odnosno nadoknadi štete

Korona je definitivno pomrsila konce turistima, ali i aviokompanijama, koje pošto se svet otvorio i svi su ponovo počeli da putuju, ne mogu da opskrbe sve putnike. Razlog tome je i što su brojne avio kompanije otpustile radnike tokom prethodne dve godine.
Proteklih dana i naši ljudi su bili zarobljeni u Rimu, Frankfurtu... Sada je veliki problem situacija na aerodromu u Londonu gde gnevni radnici štrajkuiju. Zbog toga je Er Srbija otkazala popodnevne letove subotom i nedeljom tokom jula, počev od 9. jula, između Beograda i Londona.
Ipak, putnici kojima su letovi otkazani ne bi trebalo da brinu, bar kada je reč o povraćaju novca, odnosno nadoknadi štete.
Rok za povraćaj novca sedam dana

Osnovno pravo putnika, koji su sprečeni da se ukrcaju na avion, a to se najčecće dešava zbog odloženih ili otkazanih letova, jeste da traže povraćaj novca datog za kartu, rekao je danas za Tanjug pravnik u Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva Jovan Ristić i dodao da je rok za povraćaj novca sedam dana.
Prema njegovim rečima, prava putnika u slučaju odloženih ili otkazanih letova, što se često dešavalo u poslednje vreme, regulisana su pravilima Evropske unije koje je Srbija prenela u svoje zakonodavstvo.
-Ta pravila su sadržana u pravilniku o pravima putnika kod odloženih i otkazanih letova a osnovno pravo putnika tada jeste da traži nazad novac koji je dao za avionsku kartu.To niko ne može da mu uskrati, osim ako on sam izabere drugu opciju, a ta opcija je zamenski let - objasnio je Ristić.
Besplatan smeštaj
Dodao je da ako je putnik zbog izostanka leta "zarobljen", on ima pravo na besplatan hotelski smeštaj i telefonske pozive.
Ristić je naveo da putnik, kao i svaki potrošač, mora sam da traži povraćaj novca, jer mu on neće biti isplaćen po automatizmu.
Kada je reč o zamenskom letu, objasnio je da bi on trebalo da usledi u nekom skorijem periodu i naveo da je pravilnikom Evropske unije tačno regulisano šta je prihvatljivo a šta nije za zamenski let.
Sumirajući prava putnika sprečenih da se ukrcaju na avion sagovornik Tanjuga je istakao da je prva stvar povratiti novac, druga zamenski let a treća naknada štete.
Postoji i naknada štete

-Naknada štete sleduje pod određenim uslovima a osnovna pravila su da ako je let bio dužine do 1.500 km, može da se potražuje do 250 evra, za let između 1.500 i 3500 km, 400 evra a za let duži od 3500 km, 600 evra", rekao je Ristić.
Dodao je da postoji mogućnost da se smanji iznos naknade štete ako je bio let kraći od 1500 km a putniku je ponuđen zamenski let.
Ukazao je i da je rok za reklamacije neograničen ali da svakako ne bi trebalo čekati, već reklamaciju uložiti odmah.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari