
Ova godina fatalna za vozače dvotočkaša: Na srpskim putevima stradalo više od 45 motociklista
Stručnjaci ponavljaju da adekvatna zaština oprema pomaže da se pad sa motocikla preživi

– Ova godina je fatalna za vozače motocikala i skutera, a imamo i poginulog na električnom trotinetu. Alarmantno je da je i pored dva meseca nevožnje poginulo više od 45 motociklista – kažu stručnjaci.
Oni navode da su najčešći faktor brzina i želja za dokazivanjem, ali da pored toga mnogi voze kategorije motocikala za koje nemaju vozačku dozvolu, pa je i to jedan od problema koji se javlja u praksi.
Adekvatna zaštitna oprema veoma bitna
Stručnjaci ponavljaju da adekvatna zaština oprema pomaže da se pad sa motocikla preživi, ali ona mora biti originalana i atestirana.
– Ukoliko vozač motocikla iz Milana dođe da vozi u Beogradu ima 23 puta veću šansu da strada u saobraćaju u Beogradu nego u Milanu – ističe dr Vladimir Jeftić, predesednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Za električne trotinete potrebna je obuka i veština
U poslednje vreme od kako je škola počela, krenula je i masovna upotreba električnih trotineta i svi bi hteli da ih voze. Za njih je potrebna obuka i veština, jer svakog dana u ortopedsku bolnicu na Banjici dolaze mladi ljudi, imaju povrde koje će trajno ostaviti posledice na njihov hod, pa je preporuka roditeljima da ih u školu šalju samo pešice.
– Neke države su u potpunosti zabranile upotrebu električnih trotineta u javnom saobraćaju, takva mogućnost se ne pominje kod nas, ali se zato vodi dilema da li oni treba da se kreću kolovozima ili trotoarima u nedostatku biciklističkih staza – navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari