
Za 12 godina u Srbiji poginulo više od 30 ljudi u vazdušnim nesrećama: Pet letelica godišnje doživi udes ili nezgodu
Od 2011. godine u našoj zemlji bilo više od 60 vazduhoplovnih nesreća

Udes koji se danas desio nakon poletanja letelice sa aerodroma "13. maj", kada se srušio ultralaki avion VM-1C i tom prilikom poginuo pilot A. A., samo je jedna u nizu vazdušnih nesreća koje se svake godine dešavaju u Srbiji.
Tako se, prema poslednjem izveštaju Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, u periodu od 2011. do 2021. na teritoriji Srbije desilo 59 vazdušnih nesreća, od čega 40 udesa i 19 ozbiljnih nezgoda.
Život je izgubilo 29 ljudi, a devetoro ih je povređeno.
Zanimljivo je da je prošle godine bio samo jedan udes u kome nije bilo mrtvih. Ove godine je takođe bio jedan udes u kome je poginuo pilot jednog paraglajdera.
Ako uračunamo i to, ispada da su, sa današnjim incidentom, za 12 godina u Srbiji bile ukupno 62 vazdušne nezgode u kojima je poginuo 31 čovek.

24sedam/Goran Sivački
Pogledaj galeriju

Tanjug/Zoran Žestić
Pogledaj galeriju

24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju

24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju

24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju

24sedam/Goran Sivački
Pogledaj galeriju

24sedam/Goran Sivački
Pogledaj galeriju

24sedam/Goran Sivački
Pogledaj galeriju

Tanjug/Zoran Žestić
Pogledaj galeriju

Tanjug/Zoran Žestić
Pogledaj galeriju
Loša edukacija pilota
Pilot i bivši instruktor letenja Stevan Ignjatović kaže za 24sedam da su najčešći padovi aviona zbog tehničke greške, ali i nedovoljne edukacije pilota.
- Oni olako stiču dozvole i počnu da se mangupiraju. Misle da znaju više nego što realno znaju. Kao kada neko zna da vozi auto, a daju mu da vozi Formulu 1. I sad, neko zna da vozi kola, a misli da zna da vozi i formulu. U tome je suština problema te male avijacije. Došlo je do ekspanzije jer su avioni jeftini. Koštaju koliko i neki bolji automobil, odnosno 30.000-40.000 evra - kaže Ignjatović.
24sedam/Goran Sivački
Međutim, objašnjava da su avione ljudi počeli da kupuju i da ih voze zbog statusa a ne zbog ljubavi prema letenju.
- Jedan čovek mi je rekao: "Imam sve. Od kosilice, preko jahte, do četiri džipa... samo nemam avion! Neću ni da letim, hoću da ga imam samo da drugi vide ga imam." Ali onda se neki od njih prevari, pa uđe u avion i pogine - kaže Ignjatović.
Dodaje da ko ima novca može da bude pilot, bez opšteg znanja i kvaliteta. Kako kaže, kada je on upisivao školu za pilota pregledalo ga je 12 lekara specijalista, a danas se zdravstveni pregled obavi "kao kad upisuješ auto-školu".
- Školovanje traje 45 sati sa nastavnikom! Dakle, može da traje 45 dana - naglašava ovaj pilot i bivši instruktor letenja.
Ignjatović objašnjava da servisiranje aviona mora redovno da se obavlja ako hoćete da vas služi, ali da je to veoma skupo. Zbog toga ima i zloupotreba koje mogu, na kraju, fatalno da se završe.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari