
Stariji pešaci najugroženiji u saobraćaju! Svaki dan šest bude povređeno, a svaki drugi dan jedan stariji čovek strada
U saobraćajnim nezgodana godišnje pogine 155 starih lica svake godine

Agencija za bezbednost saobraćaja organizovala je u Beogradu preventivnu edukaciju za bezbednost u saobraćaju građana starijih od 65 godina, na kojoj je iznet podatak da u proseku svaki drugi dan strada jedan stariji pešak.
- Svake godine u proseku pogine oko 155 starih lica u saobraćajnim nezgodama, odnosno svaki drugi dan jedno staro lice strada, a svakog dana bude povređeno oko šest starih lica - istakao je za stručni saradnik za edukaciju agencije Veljko Ćurčić.
Najčešće stradaju u naseljima bez trotoara
Ćurčić je dodao da starija lica najčešće stradaju u naseljima gde nema trotoara, pa su prinuđeni da se kreću kolovozom.
- Stariji sugrađani u saobraćaju posebno treba da obrate pažnju na to kako prelaze ulicu, kada se kreću u noćnim uslovima da nose neku fluorescentnu odeću, da nose neke materjale kako bi ih ostali učesnici u saobraćaju mogli lako prepoznati i kako bi bili vidljiviji - rekao je Ćurčić.
Pročitajte još:

Biljana Kordić iz Centra za održivi razvoj i bezbednost saobraćaja koja ima višegodišnje iskustvo u organizaciji sličnih edukacija, posebno je naglasila da stariji sugrađani ne uče ništa novo, već su jako iskusni i većina njih su bili aktivni vozači.
- Starije osobe nemaju dobre reflekse, ne reaguju tako dobro, sporiji su. Vozači pazite na njih kad ih ugledate, ali pazite na sve koji učestvuju u saobraćaju - poručila je Kordić i dodala da je posebno loša situacija u Vojvodini gde strada veliki broj biciklista.
Sporije razmišljaju i reaguju
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić kaže za 24sedam da su stariji u saobraćaju ugroženiji od mlađih ljudi.
Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
- Bezbednost starijih osoba je drastično manja, odnosno ugroženost je veća, nego mlađih osoba. Starije osobe slabije vide, slabije čuju, sporije razmišljaju i reguju. Oni imaju slabije fizičke mogućnosti i lošije mogu da procene i izbegnu nezgodu - objašnjava on.
Često se dešava da starije osobe u saobraćaju precenjuju svoje mogućnosti.
- Kad gledaju saobraćajnu situaciju, misle da mogu da urade ono što su mogli pre 20 godina. To jednostavno nije tako i najčešće ne uspeju da izvedu ono što su planirali u saobraćaju - kaže Vujanić.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari