
Mehaničaru autobusa ukinut pritvor! Veštak nema logično objašnjenje zašto je točak otpao
Veštak je napisao da je vozilo bilo tehnički ispravno

Prvi osnovi sud je mehaničaru Ivici R. ukinuo zadržavanje od 48 sati, koje je određeno po nalogu Prvog osnovnog javnog tužilaštva.
Mehaničaru je 19. marta određeno zadržavanje, a on je pušten iz pritvora dan kasnije.
Uviđaju je prisustvovao veštak koji je pregledao tehničku ispravnost autobusa i koji je napisao u izveštaju da je vozilo bilo tehnički ispravno za bezbedno učešće u saobraćaju.
24sedam/Anđela Stošić
- Zadnji levi spoljni točak je bio pričvršćen sa 10 šrafova i matica i mala je verovatnoća da se odvoji u jednom trenutku - navodi u izveštaju veštak i zaključuje da nema logično objašnjenje zašto je tokom vožnje točak otpao i nakon nekontrolisanog kotrljanja udario dva pešaka, nakon čega je jedan od njih preminuo.
Veštak pretpostavlja da je uzrok nezgode, možda nestručna montaža dva zadnja točka.
Autobus je star 8 godina, a točkovi su možda i stariji.
Odbrana mehaničara
Na početku suđenja, mehaničar je istakao da radi kao mehaničar u firmi "Bambus" i da je njegova dužnost da "redovno vrši vizualni pregled vozila", proveravajući stanje spojnica, točkova, guma, sedišta i signalizacije.
- Moja smena je od 20 do osam časova ujutru i ja nakon što pregledam vozila potpisujem putni nalog i to radim svako jutro pre nego što autobus izađe iz garaže. Konkretno ovaj autobus, koji saobraća na liniji 78, pregledao sam dan ranije u odnosu na nezgodu, dakle 17. marta 2024. godine. Izvršio sam vizuelni pregled, tako što sam baterijskom lampom pregledao spone, točkove, s tim što nisam detaljno gledao i nisam proveravao koliko su šrafovi zategnuti, pogledao sam i sedišta - naveo je mehaničar.
Kako je rekao, "vozilo mu je izgledalo sasvim normalno", te je potpisao putni nalog tog jutra nakon čega ga je preuzeo vozač.
- Što se tiče zadnjeg vremena, na tom autobusu nije rađeno ništa oko točkova, niti oko kočnica. Solidan je autobus, iako jeste stariji - dodao je on.
Rekao je i da nikada ne proverava da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizuelno.
- Na putnom nalogu potpišem svoje ime i ništa više ne popunjavam, a vozači sve ostalo. Kada stavim moj potpis, ja garantujem da je vozilo izašlo ispravno sa parkinga, a šta će se desiti u toku dana, da li će doći do nekog kvara, ne mogu da garantujem - rekao je mehaničar.
Kod Karađorđevog parka, u smeru ka Autokomandi, 18. marta dogodila se saobraćajna nesreća kada je autobusu otpao točak i udario dve žene. Jedna od njih, V.J (69), preminula je 19. marta u Urgentnom centru od zadobijenih povreda.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari