
Genijalna ideja japanskog knjižara koja je postala svetski hit: Šta je „Morioka Šoten“?
Izabrani naslov se u prodaji nalazi samo nedelju dana, nakon čega na njegovo mesto stiže sledeći

Evo jednog zanimljivog pitanja koje biste mogli postaviti prilikom sledećeg susreta sa svojim prijateljima knjigoljupcima: Kada biste u svojoj knjižari prodavali samo jednu knjigu, koja bi to knjiga bila?
Uveravamo vas da ovde nije reč o nekakvom hipotetičkom konceptu. Knjižara koja prodaje samo jednu knjigu zaista postoji. Zove se „Morioka Šoten“ i nalazi se u ekskluzivnoj tokijskoj četvrti Ginza.
Da odmah nešto razjasnimo, kada kažemo „jedna knjiga“, ne mislimo na jedan primerak neke knjige - mislimo, naravno, na više primeraka jednog istog naslova. Izabrani naslov se u prodaji nalazi samo nedelju dana, nakon čega na njegovo mesto stiže sledeći. Sadržaj ponuđene knjige diktira izgled enterijera knjižare: ukoliko je, na primer, posredi knjiga o cveću, njenu promociju i prodaju pratiće izložba cveća.
Profimedia
Knjižara u Ginzi otvorena je 5. maja 2015. godine. Njen vlasnik Jošijuki Morioka je tada u intervjuu za lokalne medije izjavio da se na ovaj rizični korak odlučio posle dugogodišnjeg bavljenja prodajom knjiga:
Pročitajte još:
- Godinama sam vodio knjižaru u četvrti Kanda, gde sam imao priliku da nekoliko puta godišnje organizujem promocije novih naslova. Mušterije koje su tada svraćale u radnju bile su uglavnom zainteresovane samo za knjigu koju smo predstavljali. Tako sam došao na ideju o knjižari koja bi prodavala samo jedan naslov nedeljno.
Moriokini partneri u ovom poduhvatu su Masamiči Tojama, direktor kompanije Smiles Co. Ltd, i lokalna reklamna agencija Takram Design Engineering. Logo knjižare u obliku romboida, izrađen prema vlasnikovim uputstvima, otelovljuje koncept „jedna soba, jedna knjiga“.
Morioka Šoten nalazi se u prizemlju zgrade Suzuki, kojoj kao nekadašnjem sedištu izdavačke kuće Nipon Kobo pripada posebno mesto u kulturnoj istoriji japanske prestonice.
- Ljudi koji su radili na ovom mestu udarili su temelje modernog izdavaštva u Japanu. To je bio jedan od glavnih razloga zbog kojih sam odlučio da upravo ovde otvorim svoju knjižaru - izjavio je Morioka.
Pixabay
Namera mu je bila da ljubiteljima čitanja, naviklim na duge boravke među nizovima polica ispunjenim stotinama različitih naslova, pruži jedno sasvim novo iskustvo.
- Želeo sam da knjižara postane prostor u kome će pisci, čitaoci i predstavnici izdavačke industrije moći da se sreću, upoznaju i razmenjuju mišljenja. Posetioce pozivam da uđu u svet knjige koju prodajem i sa njom izgrade dublji odnos, što bi trebalo da dovede do većeg uživanja u čitanju - objasnio je.
Ispostavilo se da japanski knjižar nije pogrešio u svojoj proceni. Njegova neobična knjižara uspešno posluje već punih šest godina i svakodnevno privlači kupce i znatiželjnike iz celog sveta.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari