aktuelno

Jedini način da građanin podnese svoju stvarnost je da misli na pištolj u džepu: „Obraćanje naciji“ u Ateljeu 212 (FOTO)

15.05.2023

10:01

0

Autor: Dejan Ćirić

Svaki monolog u ovoj predstavi je kratak, eksplozivan i na liniji između „rentovanja“ na Tviteru i stend ap komedije

Jedini način da građanin podnese svoju stvarnost je da misli na pištolj u džepu: „Obraćanje naciji“ u Ateljeu 212 (FOTO)
Predstava "Obraćanje naciji" - Copyright Promo/Boško Đorđević

U Ateljeu 212, na sceni „Mira Trailović“, 19. maja u 20 časova biće održana premijera predstave „Obraćanje naciji“.

Ovaj komad se sastoji iz kratkih monologa odabranih iz istoimene drame i zbirke „Hodam u koloni'“ Askanija Čelestinija. To su pričice iz svakodnevice koje korišćenjem basnolikih alegorija slikaju kompleksnu mapu neoliberalne sadašnjosti - konzumerske, netrpeljive, korumpirane, samožive ali i paralisane, depresivne i bezidejne. Svi klasni, rasni i politički problemi sasvim politički nekorektno, objašnjavaju se jednostavnim „prirodnim zakonima“ ili primerima iz istorije čovečanstva, elaborirajući citate sv. Mateja, Napoleona, Hitlera, Gramšija ili Svifta.

Jedini način da građanin podnese svoju stvarnost je da misli na pištolj u džepu: „Obraćanje naciji“ u Ateljeu 212 (FOTO)Promo/Boško Đorđević
 

Humor koji staje u kutiju šibice

Nalazimo se u malom gradu punom izobličenja, simbolu zla i deformacija sveta oko nas sa svojim gradonačelnicima, pekarima, grobarima, trgovcima i glasačkim telom. Mala zemlja u kojoj korumpirani izmišljaju demokratiju smenjujući vlast sa mafijom i gde se svaka „drugost eliminiše pre nego što nas omete“, gde učiteljice postrojavaju decu u školi po etničkoj i nacionalnoj pripadnosti i fizičkom izgledu, na izborima se pobeđuje sa 110%, gde je jedini način na koji građanin može da podnese svoju stvarnost da misli na pištolj u džepu ili da okrene glavu od svega i pokuša da zaspi dok kap uporne vode sa plafona ne sruši celu zgradu.

Svaki monolog je kratak, eksplozivan i na liniji između „rentovanja“ na Tviteru i stend ap komedije. Pisac monologe definiše kao humor koji staje u kutiju šibice - palidrvca koja bljeskaju jedna za drugim ili se ređaju u najrazličitije oblike.

Jedini način da građanin podnese svoju stvarnost je da misli na pištolj u džepu: „Obraćanje naciji“ u Ateljeu 212 (FOTO)Promo/Boško Đorđević
 

Prevod je uradila Julijana Vučo, reditelj je Bojan Đorđev, dramaturškinja Mina Milošević, scenograf Siniša Ilić, kostimografkinja Maja Mirković, a kompozitorka Marija Balubdžić.

Glavne uloge igraju Gordan Kičić, Jovana Gavrilović, Gorica Popović, Katarina Žutić, Dejan Dedić, Ivan  Mihailović, Ivan Jevtović, Branislav Zeremski, Aleksandar Srećković Kubura i Miona Marković.

Sejanje razdora u bajkama

„Svaka priča izaziva oslobađajući smeh, međutim, iza ove umirujuće reakcije, još uvek se krije nerazjašnjeni talog, mrlja u oku, kamenčić u cipeli, poslovični grašak ispod dvadeset dušeka koji princezu sprečava da spava. Spavaj mirno. Čelestiniju je upravo to i stalo: da seje razdor u bajkama. Zadatak u kojem malo ko zna kako da mu se suprotstavi.“, navodi u svojoj kritici ove predstave Valerio Magrelli.

Jedini način da građanin podnese svoju stvarnost je da misli na pištolj u džepu: „Obraćanje naciji“ u Ateljeu 212 (FOTO)Promo/Boško Đorđević
 

Askanio Čelestini (1972, Rim) italijanski je glumac, reditelj i dramski pisac. Studirao je antropologiju i književnost, a glumom je počeo da se bavi kasnih devedesetih godina prošlog veka u performansima komedije del arte.

Njegov pozorišni rad pripada oblasti narativnog pozorišta (teatro di narrazione) a zalaže se za važnost usmene tradicije, bavi se pripovedanjem italijanskih narodnih bajki modernog vremena, radničkim, ratnim i konzumerističkim. Nosilac je nagrade Ubu za 2002. godinu „za svoju sposobnost da pripoveda o savremenoj istoriji kao da je mit, i obrnuto“. Autor je brojnih drama, proznih dela i dokumentarnih filmova.

Bonus video:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike