
"Barbi" i "Openhajmer" uništili Toma Kruza: Nezapamćen pad gledanosti "Nemoguće misije 7"
Činjenica da su dva filma istovremeno postigla takav uspeh, izuzetno je ohrabrujuća za opstanak bioskopa

"Barbihajmer" fenomen spasao je svet filma u 2023. godini, ostvarivši četvrti najuspešniji vikend otvaranja u istoriji bioskopa, pri čemu je film o slavnoj lutki već zaradio 155 miliona dolara od prodatih karata i to samo u severnoameričkim bioskopima, i tako ostavio za sobom "The Super Mario Bros Movie" i sve Marvelove filmove ove godine.

I "Openhajmer", koji se u bioskopima našao istog dana, prevazišao je sva očekivanja, zaradivši oko 80,5 miliona dolara u Americi i Kanadi, gotovo dvostruko više nego što je predviđeno. To je jedan od najboljih rezultata koji je neka biografska drama imala u prvom vikendu prikazivanja, a nadmašio je čak i "Boemsku rapsodiju", film o životu Fredija Merkjurija.
Profimedia
U ostatku sveta, "Barbi" je zaradila oko 182 miliona dolara na 69 teritorija, a "Openhajmer" 93,7 miliona. Za britanske bioskope "Vue International" protekli vikend bio je najbolji u poslednje četiri godine, dok je konkurentski lanac "Odeon" prodao više od 200.000 karata unapred.
Najveća žrtva
Najveća "žrtva" popularnosti ova dva filma je "Nemoguća misija 7", čija je gledanost u drugom vikendu prikazivanja opala za 64 procenta.

Iz filmskog distributerskog studija Blitz film Srbija za Bloomberg Adriju su rekli da je globalna kampanja bila neverovatna, ali i da je na lokalnom nivou ona najjača u poslednjih nekoliko godina.
"Interesovanje za film 'Barbi' dokazuje i broj prodatih (i rezervisanih) ulaznica u pretprodaji koji je nekoliko dana pre otvaranja filma već dosegao brojku od preko 7.000", navodi distributer. Prema njihovim podacima, u celom regionu (Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija, Albanija, Bosna i Makedonija) u pretprodaji je prodato preko 30.000 ulaznica.

Pored svega toga, prema pisanju Bloomberg Adria, uspeh ovih filmova, doveo je do veće prodaje ne samo bioskopskih karata, nego i mnogih drugih stvari.
Svet u ružičastoj boji
Tokom promotivnog perioda, kompanija Matel koja poseduje Barbi brend, zabeležila je rast prodaje lutkica i drugih igračaka, koja je, inače, bila u padu od 2014. do 2016. Potražnja za svim igračkama zatim je porasla tokom pandemije, ali se industrija ohladila kako su se mere povlačile, a na scenu izašli inflacija i ekonomski problemi. Ipak, ovaj film i marketinška strategija doveli su do novog pink buma, pa je tako kompanija Matel sklopila partnerske ugovore sa više od 100 kompanija, stvarajući nove proizvode.
Profimedia
Ružičasta boja tako se mogla videti svuda - od modnih pisti do kuhinjskih uređaja - a sve zahvaljujući filmu "Barbi".
Male šanse da se sve ponovi
Ovakav povratak popularnosti bioskopa bio je nezamisliv u eri pandemije. Bilo je, naravno, uspešnih filmova, kao što su "Spajdermen: Put bez povratka", "Top Gan: Maverik" i "Avatar: Put vode", ali činjenica da su dva filma istovremeno postigla takav uspeh, izuzetno je ohrabrujuća. Međutim, po svemu sudeći, male su šanse da će se takav vikend ponoviti u skorije vreme u ovoj godini, budući da je štrajk scenarista i glumaca praktično blokirao Holivud.
Profimedia
"Barbi" i "Openhajmer" su poslednji filmovi 2023. koji su imali veliku promociju i čije su zvezde imale turneju po svetu gostujući u gotovo svim značajnijim medijima, pre nego što je zvanično otpočeo štrajk članova glumačkog sindikata SAG-AFTRA.
Bez filmskih zvezda na crvenim tepisima, premijere neće biti ni slične onome na šta su ljubitelji filma navikli, pa su mnogi studiji odlučili da ih odlože za neka bolja vremena.
Među njima su i tvorci "Challengers", novog Zendejinog filma, koji je trebalo da bude premijerno prikazan na Filmskom festivalu u Veneciji ove godine, ali je zbog novonastalih okolnosti, prvo prikazivanje sada najavljeno tek za početak naredne godine.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari