
Od obične reklame do globalno prepoznatljivog simbola: Sve tajne čuvenog znaka "Holivud" (FOTO)
Nije u pitanju samo turistička atrakcija, već i univerzalni simbol filmske umetnosti i ambicije

Jedan od najprepoznatljivijih simbola Los Anđelesa i svetske filmske industrije, slavni holivudski znak, krije bogatu i intrigantnu istoriju punu uspona, padova i neočekivanih preokreta.
Iako je danas sinonim za glamur i uspeh, znak je prvobitno imao sasvim drugačiju svrhu.
Početak: „HOLLYWOODLAND“
Holivudski znak je postavljen 1923. godine, a njegov originalni natpis glasio je „HOLLYWOODLAND“.
Osmišljen je kao reklama za promociju nove stambene četvrti na brdima iznad Los Anđelesa.
Idejni tvorac bio je Tomas Fisk Gof, koji je osmislio ovaj impozantan natpis uz dodatak reflektora i čak 4.000 sijalica kako bi privukao što više pažnje.
Pixabay
Planirano je da znak traje svega godinu i po dana, ali je uspon filmske industrije u Holivudu doprineo tome da ostane na brdu, polako sticajući status ikone.
Propadanje i transformacija
Tokom decenija, znak je postepeno propadao. Do 1944. godine, slovo „H“ je bilo uništeno, a drvena konstrukcija delovala je zapušteno i oronulo. Godine 1949, lokalni stanovnici su zahtevali da se znak ukloni, ali je Privredna komora Los Anđelesa intervenisala.
Pixabay
Umesto rušenja, odlučeno je da se deo natpisa „LAND“ ukloni, ostavljajući znak „HOLLYWOOD“ kakav danas poznajemo. Tako je znak dobio novu svrhu – da simbolizuje ne samo grad, već i globalni fenomen kinematografije.
Kriza iz 1978. godine
Do kraja sedamdesetih godina, znak je bio u jako lošem stanju. Slovo „O“ je palo, a ostatak konstrukcije bio je pred potpunim urušavanjem. Privredna komora je odlučila da preduzme drastične mere i započela je obnovu znaka, zamenjujući dotrajale drvene delove novom, trajnom čeličnom konstrukcijom.

Slavni donatori
Obnova znaka ne bi bila moguća bez velikodušnih donatora. Devet poznatih ličnosti odlučilo je da finansira svako po jedno slovo.
Među njima su bili Alis Kuper, koji je finansirao slovo „O“ u čast komičara Grouča Marksa, zatim glumac Džin Otri, kao i osnivač magazina „Playboy“, Hju Hefner.
Profimedia
Njihova podrška pomogla je da se ovaj simbol ponovo uzdigne i postane nezaobilazni deo kulture.
Danas – simbol snova
Danas, holivudski znak nije samo turistička atrakcija, već i univerzalni simbol filmske umetnosti i ambicije. Iako više nije osvetljen reflektorima kao nekada, on stoji kao podsetnik na snove, izazove i neiscrpnu energiju grada koji je postao sinonim za šou-biznis.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari