
Sestre Bizjak i posebna noć na Kolarcu: Za istim klavirom uz ovacije
Lidija i Sanja predstavljaju srpsko-francuski sastav “Bizjak duo”, žive u Parizu i imaju zapaženu internacionalnu karijeru

Francusko-srpske umetnice na klaviru Lidija i Sanja Bizjak u okviru piano sastava “Bizjak duo” uz kamerni orkestar “Muzikon” održale su sinoć koncert u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine.
Poznata glumica Milena Radulović je svečano otvorila koncert rekavši da je nastup, prema idejnom konceptu, podeljen u dva poglavlja, od čega će prvi deo biti posvećen stvaralaštvu klasicizma, dok je drugi deo rezervisan za kompozitore 20. veka.
Koncert je otvorio orkestar “Muzikon” kompozicijom “Divertimento B-dur KV 137” Volfganga Amadeusa Mocarta, bez pijanistkinja, kao uvertira za glavni program koji će tek usijati dvoranu.
Rođene sestre Bizjak predstavile su se “Koncertom za klavirski duet i gudački orkestar” autora Leopolda Koželuha (1747-1818), češkog muzičara i pedagoga.
Pročitajte još:

„Bizjak duo“ je predstavio ovo kompleksno delo velikog umetnika kroz tri stava, tri poglavlja koja su imala različitu dinamiku, kao svojevrsna trilogija i muzička priča koja neprimetno lebdi kroz prostor.
Samouvereno i odvažno dve sestre svirale su za istim klavirom, što je bila posebna atrakcija. Kompozicija im je dozvoljavala da solo deonice istaklnu u prvi plan, bez pomoći gudačkog orkestra, a sastav se uključivao u pratnju, kao naizmeničan postupak muziciranja.
Drugi čin muzičke večeri je protekao u znaku “Koncerta za klavirski duo i gudački orkestar” engleskog kompozitora Malkolma Arnolda (1921- 2006), koji je popularnost stekao kao kompozitor muzike za čuveni ratni film “Most na reci Kvaj” (1957), za koji je osvojio Oskara.
I ovde su bile prisutne tri celine kompozicije, veoma zahtevne, višeslojne, sveobuhvatne, a sestre Bizjak su svojim snažnim izvođenjem predstavile značajno delo britanskog kompozitora, sa oscilacijama u nastupu i ponovo gradacijom dinamike do samog kraja.
Kako ih je publika zvala na bis, one su izvele odlomak ovog koncerta, na seriju aplauza veoma zadovoljnih ljubitelja klasike.
Poslednju kompoziciju, kao i na početku, Muzikon je svirao bez sestara. Reč je o delu “Divertimento Sz 113 za gudački orkestar” mađarskog autora Bele Bartoka (1881-1945).
Bizjak duo Tanjug/Rade Prelić
Sestre Lidija i Sanja Bizjak predstavljaju srpsko-francuski sastav “Bizjak duo”, a žive u Parizu duže vreme i imaju zapaženu internacionalnu karijeru. Obe su se pridružile klasi čuvenog muzičara i pedagoga Žaka Ruvijea na Pariskom konzervatorijumu. Veoma su popularne među francuskom publikom, a nastupale su i u Japanu, Veneciji, Nantu (Francuska), Ekaterinburgu (Rusija).
Redovno sviraju sa mnogim orkestrima i filharmonijama u Francuskoj, često u Tuluzu, ali i u Varšavi, Štutgartu, Hong Kongu, a diskografski uspeh su imale sa delima “Petruška” i “Posvećenje proleća” Igora Stravinskog sa Štutgartskom filharmonijom.
Starija sestra Lidija Bizak (1976), počela je da svira klavir već sa šest godina, a diplomirala je na FMU 1996, da bi se otisnula u svet, gde je osvajala glavne nagrade na mnogim takmičenjima. Nastupala je u raznim svetskim koncertnim dvoranama u Beču, Amsterdamu, Parizu i Karnegi Holu u Njujorku.

Sanja Bizjak (1988), studirala je u Parizu, Gracu, Minhenu i Londonu, a debitovala je u Parizu na koncertu 2006. godine. Kao solista gostovala je na festivalu BEMUS, kao i po svetskim metropolama (Tokio, Nant, Ženeva, Teatar na Jelisejskim poljima), a snimala je nastupe za mnoge televizije (BBC 3, RAI 2, SAT, TV France 3). Njen prvi samostalan album posvećen je “Etidama Tableauk” Sergeja Rahmanjinova.
“Bizjak duo” i “Muzikon” večeras će gostovati na festivalu “Somborske muzičke svečanosti” - SOMUS.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari