aktuelno

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorišta

28.04.2022

08:01

0

„Teatar je preživeo pandemiju jer je ljudski susret nezamenljiv“, ocenio je poznati umetnik

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorišta
Tan2022-4-27_101340331_5 - Copyright Haris Pašović Tanjug/Dragan Kujundžić

Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je pozorišni reditelj Haris Pašović koji je govorio o saradnji sa Operom i teatrom Madlenianum na predstavi "Gospođica Julija" kao i sa Beogradskim dramskim pozorištem.

Pašović je rekao da u Beogradu nije režirao još od kraja osamdesetih kada je sarađivao sa Jugoslovenskim dramskim pozorištem i BDP-om, iako je u poslednjih petnaestak godina dolazio privatno i profesionalno sarađivao sa drugim predstavama.

- Kada me je pozvala direktorka drame Madlenianuma Ana Radivojević Zdravković bilo mi je drago da još uvek moje kolege misle da je dobro da radimo zajedno. Pokazalo se da je ispravna procena. Osećam se veoma dobrodošlo - rekao je poznati reditelj.

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorištaHaris Pašović Tanjug/Dragan Kujundžić
 

Pašović ističe da je sa "Gospođicom Julijom" Augusta Strindberga napravljena drugačija predstava nego što je uobičajena za Madlenianum ali i druga pozorišta u Beogradu, pošto "svaki autor ima svoju estetiku".

Prema njegovim rečima, Radivojević Zdravković i Madlena Cepter su primetile da je možda došlo vreme da repertoar Madlenianuma dobije nešto drugačije i da je za publiku koja dosta gleda operetu, mjuzikl, operu i komedije "vreme za nešto što ima drugi ugao i malo je provokativnije".

- One kažu: ''Naše predstave su lepo vaspitane“. Ova je malo manje lepo vaspitana, ali je ozbiljna kao i druge. Mislim da je uzbudljiva i publika to potvrđuje - smatra Pašović.

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorištaPromo / Nevene Đorđević
 

"Gospođica Julija" je angažovana na tri nivoa, od kojih je prvi lični, tiče se svakog od nas, u pitanju su muško-ženski ljubavni odnosi, dok je drugi klasni sa pričom o bogatoj klasi i njihovj posluzi koja se dešava u novom vremenu u Sloveniji.

Prema Pašovićevim rečima, Julija je kao lik poprilično razmažena bogatstvom koje nije stekla, dok posluga dolazi iz drugih zemalja bivše Jugoslavije trbuhom za kruhom u Evropsku uniju, a treći nivo su "političke i društvene razlike, mada nema jugonostalgije i velike oštrice".

- Svi moji glumci u predstavi su mlađi od 30 godina i niko od njih se, zapravo, Jugoslavije i ne seća. Nismo hteli da pravimo nikakvu relaciju prema Jugoslaviji, što mi, stariji, možda imamo kao prirodnu inklinaciju - objašnjava reditelj.

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorištaPromo / Nevene Đorđević
 

Upitan kako gleda budućnost pozorišta posle pandemijskih iskušenja, Pašović je rekao da ono preživljava već 2.500 godina i vremena kad su ga progonili ili kad su dolazili novi mediji kakvi su film, televizija, radio i internet.

- Sve je preživelo jer je ljudski susret nezamenljiv - ocenio je bosanskohercegovački reditelj.

Pašović je primetio da su nedavno Narodna pozorišta u Beogradu i Sarajevu razmenila gostovanja drame i baleta, da postoji razmena između Hrvatskog narodnog kazališta i JDP-a, kao i da nekoliko reditelja sa prostora bivše Jugoslavije rade ove sezone u BDP-u.

- Sve to govori da Beograd sve više ponovo postaje jedan vibarantan grad kada je u pitanju pozorište. Tu su i druge umetničke discipline. Beograd je jedina metropola u ovom delu Evrope i prirodno je da se svi glavni umetnički tokovi slivaju u njega, kao što se Sava sliva u Dunav - ocenio je reditelj.

Čuveni reditelj Haris Pašović o svojoj „nevaspitanoj“ predstavi i povratku u srpska pozorištaHaris Pašović Tanjug/Dragan Kujundžić
 

Direktor BDP-a Jug Radivojević je pozvao Pašovića da od septembra radi Čehova u kompleksnoj fromi, što podrazumeva izvođenje dva komada "Tri sestre" i "Galeba" u jednoj večeri.

Pašović je dodao da će do tada u Novom Sadu, gde je bio pohađao pozorišnu akademiju, prvi put sarađivati sa Srpskim narodnim pozorištem na predstavi "Mefisto" Klausa Mana, sa Jasnom Ðuričić, Borisom Isakovićem, Miodragom Krivokapićem i Strahinjom Blažićem u glavnim ulogama.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike