
Olivera Balašević za 24sedam otkrila šifru kojom je Đorđe otključavao njeno srce (FOTO/VIDEO)
I baš kao što kaže njegova pesma "ovo je priča i za suze i za smeh"

"Ne čuvaj dugo pepeo tih dana", kaže stih čuvene pesme Đorđa Balaševića "Kad odem", a nažalost, pre skoro četiri godine, došao je taj dan. Otišao je Panonski mornar...

Nekako oko nove godine Balašević, možda, najviše nedostaje, jer to je bilo doba čuvenih prazničnih koncerata, koji su bili neoponovljivi i neprepčljivi doživljaji. Neka lepa mešavina teatra sećanja, stendap šoua i naravno muzike.
Ko je Olivera iz Đoletovih pesama?
Reči njegovih pesama lako su i brzo dolazile do srca mnogih. Pevao je o prvoj ljubavi, životu u Vojvodini, Novom Sadu i, naravno, Oliveri.
Njoj je posvetio "Provincijalku", "Dođošku" "Vešticu" i toliko drugih pesama za koje bi se mnogi zakleli da su pisane baš za nju. Ali to je osobina velikih umetnika, da svako može da pronađe svoj delić u njegovom stvaralaštvu.
Danas, Olivera, u staroj, dobroj tradiciji porodice Balašević, izvodi monobajku "Prezime ruže", u kojoj na sebi svojstven način otkriva priču o svom detinjstvu i odrastanju i vremenima koja su prethodila "onoj" Oliveri koju prepoznajemo u svim Đoletovim pesmama.
Juca iz "Pop Ćire i pop Spire"
Ali, ona nije samo Đoletova, ona je i državna prvakinja u gimnastici, Juca iz "Pop Ćire i pop Spire", profesorka, mama, baka...
Premijera monobajke "Prezime ruže" u Domu omladine Beograda, mestu gde je Đole sa svojom grupom "Žetva" imao prvi javni nastup, bila je savršena prilika da porazgovaramo sa njom i da nam otkrije tajnu kako je on uspeo da je nagovori da bude Šacina Juca u "Pop Ćiri i pop Spiri", iako nije imala nijedan dan glumačkog staža.
Kojom šifrom je Đole uspevao da uvek otključa njeno srce, i naravno, monobajci "Prezime ruže" koju izvodi širom regiona.
"Ti bi htela Batu Paskaljevića za moju partnerku"
Starije generacije se dobro sećaju serije "Pop Ćira i pop Spira", koja, iz današnje perspektive, podseća na jednu idiličnu romantičnu vojvođansku bajku. Kakva su vaša sećanja na ovu seriju?
Sećaju je se i mlađe generacije koje su to gledale umesto lektire, a moja sećanja na ovu seriju su uvek povezana sa Đorđem i našom pričom oko nje.
On je u jednom momentu, nakon poziva rediteljke Soje Jovanović, rekao: "Znaš, ona mi je predložila da odaberem Jucu, pa ako hoćeš, predloži mi ti ko će mi biti partnerka u seriji. A onda sam pomislio, ako ti budeš birala, ti ćeš sigurno izabrati Batu Paskaljevića", našalio se i dodao: "Znaš šta, Soja je predložila da to, možda, budeš ti, pitala me je čak i da li si glumila, a ja sam rekao da nisi."

Odgovorila sam mu da ne bih mogla, jer ja ipak pripadam onoj generaciji koja je za glumu učila škole, a njegov odgovor je bio - (to je uvek bio "pasvord" za moje srce) - "Znaš, ali meni bi puno pomoglo, biće to dobro, ne brini." Naravno, prihvatila sam i imala veliku tremu i veliku odgovornost. Nakon prvog snimljenog kadra, rekli su mi: "Dobro" i ništa više. Posle nekog vremena rasplakala sam se jer su ćutali i nastavili dalje da rade, a niko mi nije govorio da li je to dobro i da li sam uopšte dorasla tom zadatku.
A onda sam ga zamolila da pita Soju Jovanović da li se ja ovde uopšte snalazim. Ona je rekla: "Ma ne brini, još kako je ona dobra." I eto tako, serija je ostala kao legat, ne samo Sremčeve veoma važne drame, knjige koju je napisao o prečanima i Vojvodini i o tom mentalitetu, nego je i vreme u kojem je snimana svojevrsni dokument, jer to je bilo neko blaženo vreme.
Ovo je biografija
Tada Juca, a danas "Prezime ruže". Gde se završava gluma, a gde počinju vaša sećanja u monobajci?
Reč je samo o interpretaciji likova koje želim da predstavim publici i intrepretaciji tih karaktera. Tu postoji gluma, ali, zapravo, trudim se da na što autentičniji, živopisniji i vrlo odgovoran način predstavim te divne ljude koji su bili deo mog odrastanja i odrastanja tih generacija.
24sedam/Goran Sivački
Sve ostalo je teatar svedočenja, to jeste biografija, a šta god to veče budem ispričala i svedočila, kakva god da se publici učini ta biografija, sve u njoj vodilo je samo do jednog mesta - do poezije.
Ne pričam o prohujalim vremenima
Da li na osnovu sećanja možemo da rekonstruišemo jedno vreme i zašto su nam sećanja i uspomene toliko važni?
Nije reč o vremenu. Upoređivati vreme je gotovo nemoguće. I današnji mladi, odnosno deca, za ovo vreme će govoriti da je bilo sjajno i da će ga se rado sećati, zavedeni onom idejom ljubavi, mladosti i svim onim idejama koje bi nam neko poturio.
24sedam/Goran Sivački
Ali će se i ovo vreme u nečijem odrastanju pamtiti kao najlepše. Ne govorim o nekom prohujalom vremenu, govorim o ljudima za koje sam mislila da su oni uvek takvi.
Ko su danas "fejmosi"?
Da li smo danas zaboravili da čuvamo sećanja?
Kao neko ko je profesor i kao pedagog, predložila bih tehniku, odnosno metod pisanja dnevnika. Mi smo nekada pisali dnevnike.
ATA Images/Miloš Tesić
Danas je dnevnik profil na Fejsbuku ili Instagramu. Mada, nadam se da će jednog dana, kao što znaju da kažu "ovaj proizvod se povlači sa tržišta", tako reći: "Ovaj Fejsbuk ili Instagram se povlači sa tržišta, jer je štetan". Nama nedostaju dokumenti o ljudima koji ne moraju da budu "fejmosi". Za mene su "fejmosi" moji profesori, njihovo dostojanstvo, njihova misija i njihova predanost.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari