
Lučić u emisiji Direktno: Veliki dan za kompaniju Telekom Srbija, dokaz koliko je Srbija dobro tlo za strane investitore
U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspeo da preokrene tržišnu ravnotežu - naveo je Lučić

"Danas je veliki dan za Telekom Srbiju zato što je došlo do velike akvizicije dela United Grupe. Radi se o transakciji od 1,5 milijardi evra i to jedna od najvećih transakcija u istoriji Srbije i pokazuje koliko je Srbija dobro tlo za strane investitore", ocenio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
On je u emisiji Direktno sa Minjom Miletić rekao da ova transakcija predstavlja ključni poslovni potez za Telekom Srbija, potvrđujući ostvarenje strategije započete 2018. godine.
Euronews
- U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspeo da preokrene tržišnu ravnotežu. Ovim potezom kompanija sada kontroliše preko 60% tržišta, čime je stvoren potpuno novi ekosistem u sektoru telekomunikacija - rekao je Lučić.
Poslednjih sedam godina obeležila je intenzivna konkurencija između dva velika regionalna igrača - Telekoma Srbija i United Grupe. Međutim, izlaskom United Grupe sa tržišta Zapadnog Balkana i njenim fokusiranjem na evropska tržišta, Telekom Srbija postaje dominantna sila u regionu. Iako se pojavljuju novi igrači, poput kompanije Etisalat, jasno je da je ova tržišna promena donela novo doba za sektor telekomunikacija u regionu.
Pročitajte još:
"Od regionalnog lidera do globalne kompanije"

Strategija razvoja Telekoma Srbija, započeta sredinom 2018. godine, donela je izuzetne rezultate, omogućivši kompaniji da ostvari nezapamćen rast, čak i u međunarodnim okvirima, rekao je Lučić.
Na izuzetno konkurentnom tržištu Srbije, Telekom je uspeo da udvostruči prihod, koji sada prelazi dve milijarde evra.
- Ovaj uspeh daje kompaniji snagu za dalji rast i ekspanziju na teritoriji Zapadnog Balkana i dijaspore. Fokus na tržišta gde živi veliki broj ljudi poreklom iz Srbije omogućio je izvoz domaćih servisa i sadržaja na pravi način. Kao rezultat toga, Telekom Srbija je iz regionalne prerastao u globalnu kompaniju, ostvarujući čak 8% prihoda izvan tržišta bivše Jugoslavije. Poseban uspeh ostvaren je primenom inovativnih poslovnih modela, poput virtuelne mobilne mreže i distribucije premium TV kanala, što je omogućilo rast prihoda na međunarodnim tržištima. Nastavljajući ovim tempom, Telekom Srbija gradi temelje za još snažniju poziciju u globalnoj telekomunikacionoj industriji - rekao je Lučić.
Telekom Srbija učvršćuje globalnu poziciju kroz akviziciju Net TV-a

Lučić je dodao da ova transakcija neće poremetiti likvidnost kompanije.
- Finansijska stabilnost kompanije omogućila je sprovođenje značajne transakcije bez ugrožavanja likvidnosti i odnosa duga. Telekom Srbija, prva firma sa Zapadnog Balkana koja je na berzi, već se godinama širi po Evropi, sa 240.000 korisnika u Austriji, prisustvom u Švajcarskoj i sada ulaskom na nemačko tržište kroz kupovinu Net TV-a - rekao je Lučić.
Ova akvizicija predstavlja ključni korak u jačanju pozicije na globalnom nivou, posebno u dijaspori, istakao je direktor Telekom Srbija.
- Net TV, kao najstariji projekat tog tipa, ima preko 100.000 lojalnih korisnika širom sveta, uključujući Ameriku i Australiju. Time Telekom postaje ekskluzivni ponuđač regionalnog sadržaja, sa ciljem da dostigne bazu od preko 2 miliona korisnika u dijaspori. Osim srpskih, Telekom nudi bosanske, hrvatske, a sada i albanske kanale, čime se profilisao kao pravi regionalni lider sa potencijalom da dosegne preko 20 miliona korisnika širom sveta - kazao je on.
"Kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju"
Lučić je izjavio da kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju, jer će Arena preuzeti sav sportski sadržaj.
- Ova promena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena menja svoju poslovnu filozofiju, od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga - rekao je Lučić.
Prema njegovim rečima, ova transakcija ne samo da će višestruko povećati prihode Arene, već će i drastično smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.
- Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav live sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope - rekao je Lučić.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari