
MORH zataškao incident! Hrvatski MiG-ovi podignuti zbog preleta „galeba“, reagovala komanda NATO
Hrvatski MiG-ovi koji čine dežurni borbeni par NATO, podignuti su u poteru za avionom „galeb“ koji je u Hrvatsku uleteo iz Slovenije
Hrvatski MiG-ovi koji čine dežurni borbeni par NATO, podignuti su u poteru za avionom „galeb“ koji je u Hrvatsku uleteo iz Slovenije.
Avion „galeb G-2“, nekadašnji školsko-borbeni dvosed JNA, poleteo je sa ljubljanskog aerodroma Brnik i kretao se na maloj visini prema Sinju.
Obaveštena je nadležna NATO komanda u Španiji, koja je podigla hrvatske MiG-ove u poteru za „galebom“.
Hrvatsko ministarstvo odbrane nije se oglasilo ovim povodom, a „Slobodna Dalmacija“ tvrdi, pozivajući se na neslužbene informacije, da su MiG-ovi poleteli jer je mlaznjak u više navrata menjao kurs i tako je postao izrazito sumnjiv, a kontrola leta počela je da „spušta“ sve letačke zone koje su sportski aerodromi prijavili za letenje tog dana. Tako se dogodilo i u Sinju, gde je prijavljeno letenje jedrilicama, pa im je zona letenja „oduzeta“ dok su jedrilice još bile u vazduhu.
„Slobodna Dalmacija“ tvrdi da je „galebom“ starim gotovo 60 godina (proizveden je 1966. godine) i vrednim oko 60.000 evra, upravljao pilot Pero Matas i njegov prijatelj, koji su ga „trampili“ sa slovenačkim vlasnikom za „cesnu“.
Pročitajte još:
Međutim, nakon poletanja iz Slovenije dogodila se nepredviđena situacija, tvrdi Matas.
- Nije bilo ništa strašno, jednostavno smo pri ulasku u hrvatski vazdušni prostor ostali bez struje u avionu i svi uređaji koji rade na struju su otkazali, pa tako nismo imali ni radio-komunikaciju. Nestali smo s radara, postali smo nevidljivi za našu kontrolu i zbog toga je nastao problem. Struja je nestala desetak minuta nakon poletanja, ali u jednom se trenutku vratila i sve je proradilo. A onda je opet nestala i ni jedan instrument više nije radio niti smo imali radio-vezu. Srećom, poneo sam i ručnu radio-vezu, koja je dosta kratkog dometa, i negde kod Vrlike zvao sam Sinj da ćemo sleteti i da pomere sve sa piste - ispričao je iskusni pilot Pero Matas.
Kaže da je odluka da slete u Sinj bila logična, jer tamo ima najmanje saobraćaja, pa je i najmanji rizik.
- Nismo imali vazdušnu kočnicu zbog otkazivanja sistema i nismo mogli da predvidimo kakvo će biti sletanje. Mi MiG-ove uopšte nismo videli, niti smo znali za njih jer smo leteli dosta nisko, a oni na puno većoj visini. Tek kad smo sleteli u Sinj, počeli su da se šale sa mnom da dolazim kao papa, da me prate MiG-ovi. A ja u čudu, kakvi MiG-ovi? - ispričao je Matas (69) koji leti već 30 godina.
On napominje da je avion koji su uzeli u Sloveniji bio pregledan pre leta, sve je bilo po propisima i u redu, ali da on „nije leteo dve godine i jednostavno se to dogodilo u vazduhu”.
- Moram da istaknem da smo sve vreme bili na kursu, nismo ga menjali, možda malo visinu, ali to je nebitno. Činjenica je da smo mi neispravnim avionom sleteli bez greške - kaže pilot, koji jedini u Hrvatskoj, uz svog prijatelja, ima dozvolu za upravljanje ovakvim tipom aviona.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari