
O Miku i Mihaelu bruji ceo svet, ali da li znate koji su još očevi i sinovi bili u "najbržem cirkusu" na svetu
Kada budete pročitali ovaj tekst shvatićete da je Formula 1 porodični biznis

Već duže vreme ide očevim stopama Mihaela i sada je konačno i uspeo. Mik Šumaher će od naredne sezone voziti u Formuli 1. Voziće za američku ekipu “Haas” i to sa kolegom iz Formule 2 Nikitom Mazepimom. Njih dvojica će zameniti Romana Grožana i Kevina Magnusena.
Nisu oni prvi otac i sin koji su bili deo najbržeg cirkusa na svetu. Precizno – bilo ih je 11 do sada. Neki naslednici su bili čak i uspešniji, neki nisu bili ni blizu slavnijih očeva. Ljubitelji ovog sporta se nadaju da će Mik biti uspešan, iako ga čeka (ne)moguć zadatak, pošto je legendarni tata Mihael sedmostruki šampion.
Pročitajte još: Ako vam ne krenu suze, imate srce od kamena: Kako je Šumi učio sina da vozi (video)
Portal “24sedam” vam predstavlja dosadašnjih 11 tandema, uz nekoliko vozača i te kako vrednih pomena.
MARIO I MAJKL ANDRETI
Porodica Andreti je poznata u svetu Formule 1. Mario Andreti je, bez sumnje, jedan od najpoznatijih vozača. Vozio je bolide Lotusa, Marča, Ferarija, Pamelije, Alfa Romea i Vilijamsa i ima jednu osvojenu titulu (1978. godine) i to ispred vozača kao što su Niki Lauda, Žil Vilnev, Emerson Fitipaldi, Roni Petersen…
Inače, Mario se sezonu pre i nekoliko sezona posle povlačenja iz Formule 1 takmičio u poznatoj trci “24sata Le Mana”. Najbolji finiš mu je drugo mesto (1995. godine).
Pročitajte još: Otkrivene dobro čuvane informacije iz Formule 1
Za razliku od oca, sin Majkl nije bio ni izbliza tako uspešan. Došao je kao drugi vozač, iza legendarnog Ajrtona Sene i nije se proslavio. Vozio je samo jednu sezonu i to je završeno tako što je odustao tri trke pre kraja. Najbolji plasman mu je treće mesto u Monci. Majkl je više uspeha imao u kartingu gde je osvojio i jednu titulu (1991.godine).

Profimedia
DŽEK I SINOVI GERI I DEJVID BRABHAM
Otac je briljirao, sinovi ništa nisu uradili. Džek Brabham je 15 godina vozio Formulu 1, osvojio tri titule (1959, 1960 i 1966. godine) i jedan je od najboljih australijskih vozača ikada.
U odnosu na njega sinovi nisu bili ni blizu. Geri je dva puta pokušao da se proboije kroz kvalifikacije 1990. godine, nije uspeo, dok je Dejvid dve sezone bio deo Formule 1 i nije osvojio nijedan jedini poen. Doduše, Gerijevi problemi su mnogo veći bili van staze, pošto je imao više sukobe sa zakonom i bio je u zatvoru nekoliko puta.

Sena, Fanđo i Brabham/Profimedia
GREJEM I DEJMON HIL
Između njih dvojice je teško odlučiti ko je bolji. Grejem i Dejmon Hil su ostavili veliki trag u najbržem cirkusu na svetu. Otac je vozio 17 godina, osvojio dve titule (1962 i 1968. godine), omiljena trka, ona za kojoj je bio “specijalista” je bila u Monaku. Takođe je jedini vozač koji ima “triplu krunu”, jer je pored Formule 1 osvojio i “Indi 500” i “24sata Le Mana”…
Pročitajte još: Kakva simbolika: Šumaher za volanom na VN Nemačke
Geni su prešli na Dejmona koji je 1996. godine ušao u istoriju i postao prvi vozač koji je osvojio titulu kao i njegov otac. Time je proslavio porodicu Hil. Ima više pobeda od oca u karijeri (22 naspram 14), ali i jedan trofej manje. Kakvu konkurenciju je imao te godine kada je postao šampion govore imena – Mihael Šumaher, Žak Vilnev, Mika Hakinen, Dejvid Kultard, Rubens Barikelo, Mika Salo…
Sami procenite ko je bio uspešniji od njih dvojice.

Profimedia
JAN I KEVIN MAGNUSEN
Kada je Jan Magnusen ulazio u svet Formule 1 legendarni Džeki Stjuart ga je opisao kao “najtalentovanijeg vozača još od Ajtona Sene”. Nažalost, nije opravdao ni delić očekivanja niti je bio blizu Brazilca. Posle nešto više od sezone vožnje, zamenio ga je Jos Verstapen. Jan se nikada nije vratio u Formulu 1 i u karijeri ima jedan osvojen bod.
Sin Kevin ga je brzo nadmašio pošto ima jedan osvojen podijum, bio je treći na trci u Melburnu 2014. godine, iza Luisa Hamiltona i Danijela Rikarda. Ima 28 godina i još šansi da se pokaže u budućnosti.
SATORU I KAZUKI NAKAĐIMA
Otac Satoru je postao prvi vozač iz Japana koji se trkao u Formuli jedan, debitovao je 1987. godine. Vozio je pet sezona za Lotus i Tajrel i osvojio 16 poena.
Pročitajte još: Da li je Luis Hamilton GOAT Formule 1? (video)
Kazuki je dve sezone bio član Vilijamsa i na svom kontu ima devet poena.
DŽONATAN I DŽOLION PALMER
Nisu ni jedan ni drugi imali mnogo uspeha. Džonatan je za šest sezona u Formuli 1 osvojio ukupno 14 poena. Džolion je vozio svega jednu sezonu, sakupio devet poena, ali je znatno bolji bio u Moto GP2 seriji. Učestvovao je na 84 trke, ima sedam pobeda, četiri pol-pozicije i titulu osvojenu 2014. godine.
NELSON I NELSON JUNIOR PIKE
Ne treba previše reči trošiti na Nelsona Pikea seniora. Tri titule (1981, 1983. i 1987. godina), 23 pobede, 60 podijuma, 24 pol-pozicije. Jedan od najboljih vozača ikada sigurno. Poznat je bio i po ne baš sportskom životu van terena. Bio je u braku tri puta. Prvo sa Marijom Klarom 1976. godine i iz tog braka se rodio Geraldo Pike. Drugi brak je bio sa Silvijom Tamsmom i iz tog braka ima troje dece – Nelsona, Džuliju i Keli Pike. U periodu izmenju toga je rođen i Laslo Pike, pošto je 1987. godine imao devojku kada se privremeno razdvojio sa Silvijom. Trenutno je oženjen sa Vivijen De Souzom Leao i imaju dva sina – Pedra Estasija Pikea i Marka Pikea.
Nelson Pike junior nije imao mnogo uspeha na stazi. Ima jedan podijum i 19 osvojenih poena, a bio je deo šampionata samo u jednoj sezoni. Mnogo je poznatiji po skandalu “Crashgate”. Naime, na trci u Singapuru je Pike izazvao sudar, koji je pomogao njegovom partneru u Renou Fernandu Alonsu da dobije trku.
Pročitajte još: Udes, vatra, prevrtanje: Hamilton je pobednik paklene trke u Bahreinu
Na početku je negirao optužbe i tvrdio da je u pitanju bila greška i neopreznost, ali je posle opširne i duge istrage priznao krivicu i dobio imunitet. Rekao je da su ga na to primorali direktor tima Flavio Brijatore i inženjer Pet Simonds. Očekivano, oni su negirali optužbe, ali im se Reno, ipak, zahvalio na sradnji.
Posle kratke karijere u F1 se posvetio Naskaru gde je imao više uspeha. Treba dodati i da njegogv polubrat, a sin Nelsona Pikea Seniora, Pedro Pike takođe pokušava da nađe mesto u najjačem rangu. Trenutno vozi u Formuli 2.
KEKE I NIKO ROZBERG
Grejem i Dejmon su bili prvi, Keke i Niko Rozberg drugi tandem oca i sina koji je osvojio titulu. Kekeu je to pošlo za rukom 1982. godine kada je bio brži od imena poput Alana Prosta, Nikija Laude, Nelsona Pikea, Najdžela Manesela, Žila Vilneva, Marija Andretija…
Njegov naslednik je 2016. pobedio sa 385 poena, svega pet više od klupskog kolege Luisa Hamiltona. Svega pet dana posle istorijskog uspeha je objavio da ide u penziju. Ima više pobeda od oca (23-5), podijuma (57-17) i pol-pozicija (30-5) i sa pravom može da se kaže da je uspeo da nadmaši tatu.
JOS I MAKS VERSTAPEN
Jos Verstapen je 1994. godine ušao u Formulu i nije uspeo da ostvari neke veće uspehe. Iza sebe ima dva podijuma i 17 osvojenih poena.
Iako ima tek 23 godine, Maks je već nadmašio oca i mnogi stručnjaci mu predviđaju borbu za sam vrh. Do sada je ostvario devet pobeda, 41 podijum i dve pol-pozicije. U ukupnom rangu vozača je 2019. godine bio treći po broju poena, iza Hamiltona i Botasa.
ŽIL I ŽAK VILNEV
Još jedan par gde nije lako odlučiti se ko je bolji. Žil Vilnev je pet godina vozio formulu, ima 13 podijuma, završio je kao vice-šampiona 1979. godine, iza Džodija Šektera, sa svega sedam poena zaostatka. Nažalost, izgubio je život na trci za Veliku nagradu Belgije u maju 1982. godine.
Gledajući isključivo rezultate, Žak je bio bolji. Osvojio je titulu 1997. godine, ispred Frencena, Kultarda, Hakinena, Ralfa Šumahera, Barikela, Dejomona Hila. Takođe je i jedini Kanađanin u istoriji koji je osvojio šampionat Formule 1.
Pročitajte još: Prekid trke u Bahreinu: Stravičan udar Grožana (video)
Oni koji su imali tu privilegiju da gledaju obojicu tvrde da je Žil bio bolji vozač, ali da je Žak na kraju imao više uspeha.
MANFRED I MARKUS VINKELHOK
Ako niste veliki zaljubljenici u Formulu 1, teško da ste čuli za njih dvojicu. Manfred je bio bolji. Odvezao je 47 trka i osvojio svega dva poena.
Njegov sin Markus je učestvovao samo na jednoj trci, 2007. u Nirburingu. Ko zna šta bi se desilo da nije bilo kiše. Na toj trci je Markus krenuo sa poslednje, 22. pozicije, ali je njegov tim bio uveren da će početi kiša i brzo su mu zamenili gume za kišu. To je dalo rezultat, pljusak je krenuo, Markus je prestigao Raikonena, da bi potom bio brži i od Mase, uz prednost od 33 sekunde. Međutim, kiša je počela da pada sve jače, ušao je bezbednosni auto, a kada su se vremenski uslovi poboljšali, njegov tim je odlučio da ostane na gumama za kišu. To je bila velika greška. Markusa su brzo pretekli mnogi, a u 15. krugu je morao da završi trku zbog problema sa hidraulikom. Makar može da se pohvali da je bio prvi tokom šest krugova.
IZDVOJENI
Nisu otac i sin, ali jesu ujak i sestrić. Radi se o Ajrtonu i Brunu Seni. Jedna od prvih asoscijacija koje ljudi imaju na Formulu 1 jeste upravo Ajrton. Jedan od najboljih vozača ikada i trostruki šampion (1988, 1990, 1991. godine).
Nažalost, svet je ostao uskraćen za još njegovih uspeha, pošto je poginuo 1.maja 1994. godine u trci za Veliku nagradu San Marina. Tada se u Imoli, pri brzini od preko 300 km/h njegov bolid zakucao u ogradu.
Bruno je dve sezone vozio, osim 33 osvojena poena, nije bilo većih uspeha.
HUAN PABLO I SEBASTIJAN MONTOJA
Ako ste u vreme Šumaherove dominacije pratili Formulu 1, a niste navijali za Mihaela, onda ste morali da volite Huana Pabla Montoju. Sjajni kolumbijac je za pet godina karijere ostvario sedam pobeda, 30 podijuma, 13 pol-pozicija, ali nije mogao mnogo više od toga u bolidima Vilijamsa i Meklarena.
Da je učestvovao ranije ili koju godinu kasnije, ko zna šta bi bilo. Ipak, njegov sin Sebastijan (rođen 2005. godine) kreće stopama oca. Postepeno se probija, trenutno je u Formuli 4 i u narednih nekoliko godina bismo mogli da vidimo još jednog Montoju u najbržem cirkusu na svetu.
EMERSON I KRISTIJAN FITIPALDI
Još jedan tandem ujaka i sestrića. Emerson je dvostruki šampion (1972. i 1974. godine) i član je Kuće slavnih moto sporta (primljen 2001. godine). Inače, obe titule je osvojio u konkurenciji u kojoj su bili Niki Lauda, Roni Peterson, Grejem Hil, Mario Andreti…
Kristijan je tri godine bio deo Formule 1 i ukupno je osvojio 12 poena, tako da nema previše dileme oko toga ko je uspešniji od njih dvojice. Takođe, Kristijana mnogo više pamte po udesu u Monci 1993. godine koji je, uz dosta sreće, preživeo.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari