
Španija ukida rodne stereotipe u reklamama: Neće da prikazuju dečake isključivo sa automobilima i devojčice sa lutkama
Kodeks će stupiti na snagu 1. decembra, neposredno pre Božića kada su igračke najtraženija roba

Španski proizvođači igračaka složili su se da ukinu rodne stereotipe u svojim reklamama i obećali da će prestati da prikazuju dečake isključivo sa automobilima i vojnicima, a devojčice koje se igraju lutkama.
Kodeks ponašanja koji je dogovoren sa španskom levičarskom vladom ima za cilj da „izbegne pristrasnosti i rodne uloge i seksualizovano predstavljanje devojaka“, navodi se u saopštenju Ministarstva za zaštitu potrošača.
Kodeks će stupiti na snagu 1. decembra, neposredno pre Božića kada su igračke najtraženija roba.
Protokol će zabraniti „ekskluzivno povezivanje” devojčica sa igračkama koje reprodukuju uloge „nege, kućnog posla ili lepote” i dečaka sa „akcijom, fizičkom aktivnošću ili tehnologijom”.
- Igračke neće biti predstavljene sa izričitom ili prećutnom naznakom da su za jedan ili onaj pol, niti će se praviti asocijacije boja (kao što je ružičasta za devojčice i plava za dečake), dodaje se u saopštenju.
Sporazum su potpisali vlada, Špansko udruženje proizvođača igračaka i Autocontrol, nezavisna samoregulatorna organizacija za oglašavanje.
U decembru je ministarstvo potrošača organizovalo simbolični „štrajk“ igračaka u parku u Madridu u znak protesta protiv rodnih stereotipa.
Ministar za pitanja potrošača Alberto Garson izazvao je kontroverzu u prošlosti pozivajući Špance da jedu manje mesa i zabranjujući reklamiranje slatkiša namenjenih deci u pokušaju da se bore protiv gojaznosti.
Nekoliko drugih evropskih nacija, uključujući Francusku i Britaniju, poslednjih godina usvojilo je slične poteze da ukine rodne stereotipe u reklamama za igračke.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari