aktuelno

Boing je priznao krivicu, ali su ljudi i dalje besni: Točkovi otpadaju, nezgode se nižu, a za smrt nekoliko stotina ljudi niko nije kažnjen

11.07.2024

09:09

0

Autor: Vladimir Tanacković

Nastradali putnici nisu dobili pravdu

Boing je priznao krivicu, ali su ljudi i dalje besni: Točkovi otpadaju, nezgode se nižu, a za smrt nekoliko stotina ljudi niko nije kažnjen
Copyright Profimedia

"Boingov" avion kojim je upravljala američka kompanija "Junajted erlajns" izgubio je točak samo nekoliko sekundi nakon poletanja, u drugom takvom incidentu u poslednjih nekoliko meseci.

Avion na letu 1001 poleteo je s međunarodnog aerodroma u Los Anđelesu u ponedeljak oko sedam ujutru kada mu je ispala jedna od glavnih guma stajnog trapa, navodi "Junajted erlajns".

"Boing 757-200" je nastavio put ka svom odredištu u Denveru i bezbedno sleteo oko tri sata kasnije.

Niko od 179 putnika i sedam članova posade u avionu nije povređen.

- Točak je pronađen u Los Anđelesu i istražujemo šta je izazvalo ovaj događaj - rekli su iz "Junajted erlajnsa" za ABC News.

Piloti drugih aviona su prijavili da se točak kotrljao preko piste.

Avion je na kraju sleteo u 10.51 po lokalnom vremenu, što je bilo kašnjenje u odnosu na prvobitno planirano sletanje u 10.28, prema RadarBoksu.

Nije odmah bilo jasno šta je uzrokovalo da se točak otkači u toku leta.

 

 

Incident je pod istragom Federalne uprave za vazduhoplovstvo.

Sličan incident zabeležen je u martu, kad je pala guma sa leta 35 "Junajted erlajnsa" dok je poletao sa Međunarodnog aerodroma u San Francisku. Avion je preusmeren i bezbedno je sleteo.

Ostaci gume sa leta 35 pronađeni su na parkingu za zaposlene na aerodromu i oštetili su nekoliko vozila.

Na snimku poletanja leta 35 vidi se kako jedan od točkova pada sa stajnog trapa oko pet sekundi nakon što su se točkovi podigli sa asfalta.

Otpadanje točka na letu 1001 u ponedeljak dogodilo se nekoliko sati nakon što je "Boing" rekao da će se izjasniti krivim za optužbu za prevaru povezanu sa padom aviona "737 maks" u Etiopiji i Indoneziji.

Šta je "Boing" priznao?

"Boing" je pristao da se izjasni krivim za zaveru za prevaru Sjedinjenih Američkih Država - u ovom slučaju, obmanjivanje Federalne uprave za vazduhoplovstvo.

Boing je priznao krivicu, ali su ljudi i dalje besni: Točkovi otpadaju, nezgode se nižu, a za smrt nekoliko stotina ljudi niko nije kažnjenPixabay
 

Ministarstvo pravde je prvi put podiglo tu optužbu 2021. godine, ali se složilo da ne goni krivično "Boing" ako plati kaznu i uspešno odsluži tri godine korporativne uslovne kazne prema sporazumu o odloženom krivičnom gonjenju.

U maju je, međutim, odeljenje utvrdilo da "Boing" nije ispunio taj sporazum, što je pokrenulo sled događaja koji su doveli do sporazuma o priznanju krivice u nedelju.

Sporazum bi mogao da pomogne "Boingu" da ukloni crnu mrlju sa svoje reputacije - optužbu za krivično delo da je američki vazduhoplovni gigant prevario regulatore koji su potvrdili bezbednost aviona za letenje i obuku pilota.

Šta je "Boing" pristao da uradi?

"Boing" će platiti još jednu kaznu, čime će ukupan iznos dostići 487,2 miliona dolara, što Ministarstvo pravde kaže da je zakonski maksimum za optužbu za prevaru.

Ugovor takođe zahteva od kompanije da uloži najmanje 455 miliona dolara u poboljšanje bezbednosti.

Boing je priznao krivicu, ali su ljudi i dalje besni: Točkovi otpadaju, nezgode se nižu, a za smrt nekoliko stotina ljudi niko nije kažnjenProfimedia
 

Biće na tri godine uslovne kazne pod nadzorom suda, a Ministarstvo pravde će imenovati nezavisnog posmatrača koji će nadgledati "Boingovo" poštovanje uslova sporazuma o priznanju krivice.

Bord direktora "Boinga" moraće da se sastane sa porodicama žrtava.

Kako reaguju rođaci nastradalih u nesreći?

Mnogi su ogorčeni sporazumom.

Zipora Kurija, 28-godišnja Britanka čiji je otac Džozef bio u avionu "Etiopijan erlajnsa" koji se srušio u martu 2019, želela je suđenje, za koje misli da bi otkrilo nove detalje o tome šta je dovelo do nesreća.

Sada, s verovatnoćom da nikada neće biti suđenja, prilika i mogućnost da se sazna šta je pošlo naopako, a šta nije u redu, na neki način je oduzeta poroicama nastradalih, rekla je ona.

- Dakle, još jednom, žrtvama je ukradeno dostojanstvo, a nama je ukradeno naše objašnjenje - dodala je ona.

Boing je priznao krivicu, ali su ljudi i dalje besni: Točkovi otpadaju, nezgode se nižu, a za smrt nekoliko stotina ljudi niko nije kažnjenYoutube/ABC7 News Bay Area
 

Nađa Mileron, stanovnica Masačusetsa čija je 24-godišnja ćerka Samija Stumo poginula u istoj nesreći, želi da se sadašnji i prethodni izvršni direktori "Boinga" suoče sa optužbama.

- Nakon pada u Indoneziji, znali su da nešto nije u redu sa ovim avionom i da bi mogao da se sruši. Kockali su se životima ljudi i kockaju se upravo sada - rekla je ona.

Kakav bi efekat presuda imala na "Boing"?

Poslovanje "Boinga" se nikada nije u potpunosti oporavilo od nesreća.

Nakon ponovljenog pregleda koji je usledio posle incidenta "Aljaska erlajnsa", kompanija nije imala nove porudžbine za "maks" u aprilu i maju.

Još više je zaostao za evropskim rivalom "Erbasom" u proizvodnji i isporukama novih aviona, što znači da ima manje prihoda.

Sve se to dešava dok "Boing" traži novog generalnog direktora koji bi zamenio Dejvida Kalhuna, koji kaže da će se povući krajem godine.

Međutim, bez obzira na sve, cena akcija kompanije blago je porasla u ponedeljak.

Bonus video

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike