
Ministar unutrašnjih poslova optužen da vozi "kineski špijunski automobil"
Ovo pitanje je privuklo globalnu pažnju

Senator australijske koalicije Džejms Paterson izrazio je zabrinutost za nacionalnu bezbednost zbog toga što ministar unutrašnjih poslova Toni Berk vozi električni automobil kineske proizvodnje.
Tokom vatrenog saslušanja u senatskom odboru za pravna i ustavna pitanja ove nedelje Paterson je upitao da li je Berk vozio vozilo kineske proizvodnje uprkos upozorenjima stručnjaka za bezbednost da bi se kineska električna vozila (EV) mogla koristiti za nadzor.
Ovo pitanje je privuklo globalnu pažnju nakon odluke Bajdenove administracije u januaru da uvede zabranu kineskog hardvera i softvera u vozilima.
Odluka Sjedinjenih Država bila je vođena strahom da bi takva vozila mogla da prenose podatke u realnom vremenu, uključujući detalje o lokaciji, aktivnosti vozača i podatke o privatnosti, kao i da bi podaci prikupljeni vozilima kineske proizvodnje mogli da se koriste za špijunažu ili nadzor.
Američka ograničenja bi trebalo da stupe na snagu 2027.
Tokom saslušanja Paterson je pitao ministra za zapošljavanje Mureja Vota da li Berk i dalje vozi električno vozilo kineske proizvodnje. On je odbio da odgovori na pitanja, ali je istakao da ministar unutrašnjih poslova "zauzima stav da ne bi trebalo da se razgovara o osetljivim stvarima ni u jednom automobilu".

Zvaničnici su naveli da je Berku dat usmeni savet o bezbednosnim rizicima, posebno protiv povezivanja službenih uređaja na električna vozila. Međutim, nisu komentarisali da li mu je savetovano da ne povezuje lični telefon ili da koristi automobil u blizini državnih objekata.
Pitanja u vezi sa Berkovim vozilom usledila su nakon što su australijski stručnjaci za sajber-bezbednost upozorili da povezana vozila imaju mogućnost prikupljanja osetljivih podataka.
Tokom protekle decenije, kineskim kompanijama za telekomunikacije i nadzor bilo je zabranjeno da učestvuju u australijskim projektima zbog bezbednosnih razloga, ali one polako ponovo ulaze u Australiju kroz novu industriju - automobilsku.
Huaveju, najvećoj svetskoj telekomunikacionoj kompaniji, zabranjeno je uvođenje 5G mreže u Australiji pod Ternbulovom vladom zbog bliskih veza sa Komunističkom partijom Kine (KPK).
Profimedia
Sada Huavej sarađuje sa velikim kineskim proizvođačima automobila kao što su "Seres Group", "Changan Automobile" i "Chery".
Ali nije u pitanju samo Huavej, već i druge tehnološke kompanije. "Baidu", koji je radio sa Narodnomoslobodilačkom vojskom na vojnoj veštačkoj inteligenciji, ušao je na tržište automobila.
Dahua, čije su kamere za nadzor zabranjene u zgradama australijske vlade, sada ponovo ulazi u Australiju kroz partnerstvo sa "Stellantisom" kako bi doveo "Leapmotor" u Australiju.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari