
"Ide li do Slavije?": Ulicama je danas počela da "krstari" nova eko linija - povezuje dve bitne tačke u gradu (FOTO)
Na trasi će raditi osam elektrobuseva, sa vremenom obrta od 80 minuta i intervalom nailaska od 10 minuta

Beogradskim ulicama danas je počela da "krstari" nova linija javnog gradskog prevoza - EKO 2.
Reč je o liniji sa električnim autobusima u najužoj centralnoj zoni grada, koja će saobraćati od SRC 25. Maj - Milan Gale Muškatirović na Dorćolu do terminusa "Beograd na vodi".
24sedam/Nenad Vujanović
Reporteri 24sedam provozali su se danas novom eko-linijom, sa početnom stanicom na okretnici na Dorćolu.
Kako smo primetili na toj okretnici, autobus koji je stigao završivši prethodnu vožnju, punio se nekih 5-6 minuta, a zatim je otvorio vrata za nove putnike.
Prve trase, od Sportskog centra "Milan Gale Muškatirović", dalje Ulicom Tadeuša Košćuška, Pjarona de Mondezira i Uzun Mirkove bile su manje prometne, pa je jedna bakica koja se tu zatekla prokomentarisala i samom vozaču: "Ljudi se zbune kada vide šta piše na tabli. Ne smeju da uđu, novina im je, pa nisu sigurni da li će se 'navozati'".
24sedam/Nenad Vujanović
Tek se "zagužvalo" na Studentskom trgu, gde su putnici ulazili i mahom svi postavljali isto pitanje: "Ide li do Slavije?"
Ipak, primetili smo i da još uvek nije na svakoj stanici označeno da tuda prolazi i ova nova eko-linija.
Potom je na Terazijama autobus poprilično popunjen, a onda se na Trgu Slavija, i dalje kroz Karađorđevu ka krajnjem odredištu počeo polako da se prazni.
Ipak, iako je na tabli koja je postavljena na okretnicama kako na Dorćolu, tako i na Beogradu na vodi istaknuto da postoji i linija EKO 2, i dalje ne postoji info-tabla o redosledu vožnje.
Uvodi se nova, ukida se jedna stara linija
Na trasi će raditi osam vozila tipa elektrobus, sa vremenom obrta od 80 minuta i intervalom nailaska od 10 minuta.
– Reč je o liniji sa električnim autobusima u najužoj centralnoj zoni grada, čijim su uspostavljanjem stvoreni preduslovi za ukidanje autobuske linije broj 22A. Osim Sofije, jedini smo grad u regionu koji ima ekološke autobuse - pojasnio je Vesić a prenosi Beoinfo.
To je inače, kako je istakao zamenik gradonačelnika, deo strategije da do 2030. godine Grad Beograd nema nijedno vozilo na fosilna goriva u javnom prevozu.

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju

24sedam/Nenad Vujanović
Pogledaj galeriju
- Mi ćemo 2028. završiti prvu liniju metroa, 2030. drugu, u međuvremenu kupujemo autobuse čiji je pogon na prirodni gas. Već smo kupili stotinu autobusa, koji stižu tokom proleća, a postavljamo i gasne stanice. Po našem planu svake godine u narednih pet godina kupovaćemo stotinu autobusa na gas, kao i novih deset elektroautobusa – naveo je on.
Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović izrazila je veliku zahvalnost rukovodstvu Grada na trudu da donese različite mere kako bi se popravilo stanje životne sredine.
– Svaka od mera za poboljšanje kvaliteta vazduha podjednako je važna. Novi eko-autobusi veoma će značiti za centar grada s obzirom da zagađenje koje dolazi iz saobraćaja nije malo – navela je Irena Vujović.
Trase i stajališta
Trasa linije EKO 2 je sledeća: SC „Milan Gale Muškatirović” – Tadeuša Košćuška – Pjarona de Mondezira – Uzun Mirkova – Studentski trg – Vase Čarapića – Trg republike – Kolarčeva – Terazije – Kralja Milana – Trg Slavija – Nemanjina – Balkanska – Mihaila Bogićevića – Karađorđeva – Zemunski put – Bulevar Vudroa Vilsona – Beograd na vodi.
24sedam
Takođe, pored postojećih, na liniji će biti uspostavljena i nova stajališta - "Solunska" u ulici Tadeša Košćuška, "Cara Uroša" i "Studentski trg" u Uzun Mirkovoj ulici, "Savski most" i "Savski park" u Bulevaru Vudroa Vilsona, kao i stajalište "Kalemegdan" u ulici Pjarona de Mondezira.
Preteča
Podsetimo, linija EKO 1 uvedena je septembra 2016. godine, od Vukovog spomenika do naselja Belvil. Još tada je gradonačelnik Siniša Mali istakao da je to prva ekološka linija u Evropi.

- Tačno je da električni autobusi postoje i u drugim prestonicama Evrope, ali nigde osim u Beogradu ne postoji "čisto" ekološka linija, odnosno linija na kojoj saobraćaju isključivo elektroautobusi (postoje kombinacije – vozila ne saobraćaju na jedinstvenoj liniji, već na različitim linijama u zavisnosti od potrebe) koji proizvode nultu emisiju štetnih gasova i značajno smanjen nivo buke - objasnio je tadašnji gradonačelnik Mali.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari