
Međugradski autobusi "izbacuju" putnike i gde im nije dozvoljeno: Staju na stajališta gradskih buseva i samo prave gužvu!
Autobusima na međumesnim linijama je dozvoljeno da staju na nekim stajalištima poput Sava centra, Žarkova, Autokomande, Zemuna i Pančevačkog mosta

Beograd je s vremenom postao grad sa "gustim saobraćajem", parking mesta u srpskoj prestonici je sve manje, gužve polako postaju nesnosne, a dodatan pritisak na saobraćaj stvaraju međugradski autobusi koji se zaustavljaju na gradskim stajalištima.
U popodnevnom špicu najkritičnije obično bude na Autokomandi, u smeru ka Nišu, gde se na prvoj stanici, na auto-putu, ređaju gradski autobusi, dok na drugoj zna da se napravi kolona i međugradskih autobusa.
24sedam/Katarina Mihajlović
Takođe, nije redak ni slučaj da međugradski autobusi staju i na gradskim stajalištima, gde se onda stvaraju dodatne gužve, jer putnici izlaze, ubacuju i izbacuju torbe i kofere, kondukteri naplaćuju karte...
I dok sa jedne strane to doprinosi većim gužvama u špicu, međugradskim autobusima je dozvoljeno da staju na nekim stajalištima, poput Sava centra, Žarkova, Autokomande, Zemuna i Pančevačkog mosta, ali se neretko dešava da, i pored tih stajališta, prevoznici putnike "izbacuju" i na drugim mestima gde to nije dozvoljeno.
Printscreen/YouTube
Prema rečima direktora Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Gorana Aleksića, lokalna samouprava određuje autobuska stajališta na kojima mogu stajati autobusi međumesnog saobraćaja.
- Lokalne samouprave imaju pravo da međugradskim prevoznicima omoguće da staju i na drugim stajalištima, osim Beogradske autobuske stanice (BAS). Svaki autobuski prevoznik ima redove vožnje za međumesni saobraćaj koji su registrovani od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok za svako dodatno stajališta prevoznik mora da se obrati ministarstvu. Tako da je sve to regulisano zakonskim procedurama, a kontrolu obavljaju republički ili lokalni saobraćajni inspektori - objašnjava Aleksić za 24sedam.
24sedam/Katarina Mihajlović
On navodi da možda neki prevoznici staju i na stajalištima za koja nemaju saglasnost, već to rade po zahtevu putnika, čime vozač rizikuje određene sankcije, ali kako naš sagovornik dodaje, oni to obično rade zbog komfora i želje da se građanima izađe u susret.
Govoreći o "čepu" na Autokomandi, Aleksić ističe da tu postoje dve stanice - gradska i međugradska.
- Po mom mišljenju, obe stanice, kao i neke druge u Beogradu, nisu najkvalitetnije rešene, zato što stajališta na Autokomandi nemaju prostor za taksi vozila, toalet... i trebalo bi da budu uređene na mnogo većem nivou, s obzirom na to da imaju veliki intenzitet putnika - kaže on.
On navodi da međumesne linije ne bi trebalo da staju na gradskom stajalištu na Autokomandi, kao i da stanica napravljena za međugradske linije, koja se nalazi svega nekoliko metara dalje, nije najbezbednija za građane.

- U određenim špicevima, oko 15, 17 i 18 sati, kada sa BAS-a polazi najveći broj autobusa, putnici ne mogu da se popakuju na tom stajalištu. To je jako nebezbedno, kao i činjenica da građani pretrčavaju vijadukt na Autokomandi. Veliki broj autobusa napravi toliko gužve da tuda ne može da se prođe. Taj deo na Autokomandi je definitivno problemska i bezbednosna tačka kojoj će gradske vlasti posvetiti više pažnje - kazao je on.
Pitanje je, ističe Aleksić, da li je uopšte ta lokacija sa tolikom frekvencijom adekvatna da bude stajalište u velikom gradu.
- Da li bi možda pored Glavne autobuske stanice trebalo da postoje neka druga stajališta na periferiji Beograda, pa da i gradski i međumesni prevoz, ali i Glavna stanica, imaju jednu drugačiju formu tehnološke organizacije za koju je potrebno da se uradi određena studija i totalna reorganizacija - pita se naš sagovornik.
Aleksić je mišljenja da se Beograd nalazi pred procesom uređenja javnog prevoza putnika na jedan mnogo kvalitetniji način, koji je pre svega u interesu putnika.
Izmeštena međumesna stajališta

Godine 2018. izmešteno je stajalište za međumesne linije sa Autokomande, u smeru ka Novom Sadu, pola kilometra dalje, tačnije kod Doma zdravlja Voždovac.
Putnici iz unutrašnjosti od pre četiri godine izlaze na proširenom stajalištu kod policijske i vatrogasne stanice, a da bi došli do Autokomande moraju da koriste gradski prevoz za jednu stanicu.
Ovu odluku Sekretarijat za saobraćaj doneo je zbog velikih gužvi koje se stvaraju na Autokomandi. Ipak, uprkos zabrani, i dan-danas pojedini prevoznici koriste pomenuto stajalište.
Takođe, godine 2017. grad Beograd je doneo odluku kojom je zabranio da autobus koji vozi do Pančeva više ne sme stajati na stajalištu u Ulici admirala Geprata i kod Narodne skupštine, već isključivo da koristi BAS i stanicu kod Pančevačkog mosta.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari