
Trotoari kao parkinzi, ne pomažu ni garaže u novim zgradama
Rešavanju problema parkiranja mora da se priđe strateški, kaže inženjer Vladimir Simidžija, dok iz Sekretarijata za saobraćaj poručuju da su razlozi nas

“Trotoari više nisu trotoari, nego mesta gde se vozila parkiraju”, kaže za 24sedam saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija, koji ističe da se rešavanju problema parkinga mora prići strateški, dok iz Sekretarijata za saobraćaj navode da su osnovni razlozi za nedostatak parking mesta nasleđeno stanje i propusti u prethodnom periodu.
Nedostatak parking mesta i javnih garaža jedan je od problema u prestonici sa kojima se građani svakodnevno suočavaju. Gužve u saobraćaju su velike, a vozači kruže i po pola sata kako bi našli mesto za parkiranje. Kako rešiti taj problem, pitaju se stanari prestonice?

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija Printscreen/Tv Pink
– Rešavanju parking problema mora strateški da se priđe, ali koliko ja znam, nadležni to ne čine, tako da je to iz mog ugla gledanja opšti haos. U centru grada, na gradskoj površini koja je bliska centru, i na periferiji grada svuda su automobili zauzeli površine. Svaka nova zgrada mora da ima određen i urađen broj parking mesta u okviru onoga što raspolaže, ali stanari tih istih zgrada se čak i pored garaže parkiraju na parkingu. Problem će sutra biti još teži, jer se broj automobila stalno povećava – navodi Simidžija.
Saobraćajni inženjer dodaje da tim problemom moraju da se bave ljudi koji prepoznaju problem i da je jedino ispravno rešenje to prepustiti struci.
– Parkiranje u gradu je samo jedna tačkica koja ne žulja previše, mnogo više žuljaju saobraćajne nesreće i poginuli. Rešenje je bolji i funkcionalniji saobraćaj, a to podrazumeva i pešački i biciklistički saobraćaj – zaključuje Simidžija.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
Iz Sekretarijata za saobraćaj za 24sedam potvrđuju da su nedostatak parking mesta i posledice toga evidentne, kako u centru, tako i u ostalim delovima.
– Osnovni razlozi nedostatka parking mesta su nasleđeno stanje saobraćajnog prostora, propusti u prethodnom periodu u planiranju i izgradnji potrebnog broja parking mesta uz objekte određene namene, porast stepena motorizacije, broja putovanja i zahteva za parkiranjem. U skladu sa nadležnostima, Sekretarijat za saobraćaj preduzima mere u okviru svoje nadležnosti za poboljšanje uslova za parkiranje vozila. U centralnom delu Beograda je izvršeno prostorno i funkcionalno uređenje parkiranja, pri čemu je uveden zonski sistem parkiranja i definisane površine za dinamički, stacionarni i pešački saobraćaj. U narednom periodu će se analizirati i preduzeti mere na širenju zonskog sistema parkiranja – tvrde u ovom sekretarijatu.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
Ipak, napominju da nedostatak parking mesta u pojedinim delovima grada ne može da se obezbedi u okviru regulacije ulice.
– Nedostatak parking mesta predstavlja urbanistički problem. Rešavanju problema, prvenstveno, treba pristupiti izgradnjom kapaciteta za parkiranje izvan regulacije ulice, na parcelama stambenih objekata, slobodnim i unutarblokovskim površinama – zaključuju iz Sekretarijata za saobraćaj.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari