
Vozač nije iskoristio "panik-taster" i poziv u pomoć: Šta se dešavalo kobne noći u autobusu 56?
Vozač se nije žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana, dosta nije radio tako da ne možemo da kažemo da je umor u pitanju - kažu iz GSP

Vozač gradskog prevoza na liniji 56, koji je u toku vožnje preminuo, imao je uredno lekarsko uverenje da može da vozi, uz to i dosta slobodnih dana, rekli su u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
Duže od 20 godina radio je u toj firmi, a obavezan lekarski pregled uradio je 10. oktobra prošle godine i dobio uverenje da je sposoban da vozi.
- Nije se žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana, tako da dosta nije radio tako da ne možemo da kažemo da je umor u pitanju - kaže Slavica Stevanović iz GSP-a, piše RTS.
Vozač Ž. M. (59) je u otku vožnje osetio da mu je loše, prema rečima putnika to je i rekao nekome preko telefona, a onda usmerio vozilo u zid obližnjeg auto-placa i tamo se zaustavio.
Iako u svim autobusima postoji panik-taster za gužvu u saobraćaju, nezgodu, pa i za slučaj da vozaču nije dobro, Ž.M. ga nije upotrebio.
Taster može da se aktivira između ostalog i ukoliko vozaču nije dobro, nakon čega zove Hitnu pomoć, a onda javi dispečeru koji šalje drugog vozača.
Procedura jasna - lekarski pregled obavezan
Lekarski pregled je obavezan za sve vozače javnog prevoza i može da utvrdi da li postoje neka stanja koja su akutna ili hronična i koja ga onemogućavaju da vozi.
- Ne znam šta je tačno uzrok jučerašnjeg pogoršanja stanja vozača koji je preminuo, ali takvi događaji su mogući jer vi ne možete baš kompletno da predvidite šta će se dešavati - napomenuo je ranije prof. dr Medicinskog fakulteta Petar Bulat.
Ni dugogodišnje iskustvo u saobraćaju ne znači mnogo jer su lekarski kriterijumi oštriji za profesionalne vozače zato što su oni odgovorni za bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Kriterijume na osnovu kojih se izdaje uverenje da li je vozač sposoban da vozi propisuje Pravilnik.

Bulat je rekao da to podrazumeva pregled lekara specijaliste medicine rada, pregled očnog lekara, pregled lekara otorinolaringologa i pregled psihologa i psihijatra.
Ako opredeljeni lekar vozača proceni da stanje nije dobro, on može da uvede ograničenje i da traži da se i češće rade lekarski pregledi, isto tako šefovi u pogonima ako procene da vozač ima propuste u radu.
Lekar popunjava obrazac o zdravstvenom pregledu vozača, u kojem se navodi da li osoba ispunjava uslove za profesionalnog vozača i taj dopis se šalje MUP-u. Ako se utvrdi da vozač više nije u stanju da vozi, ne dobija otkaz, tvrde u GSP-u, već se raspoređuje na drugo radno mesto.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari