
Beogradski tramvaji: Putovanje kroz vreme - od konja do elektrike
Godine 1904. električni tramvaji su počeli da potiskuju tradicionalne konjske

Na današnji dan 1892. godine, Beograd, grad koji je pratio svetske trendove još od kraja 19. veka, uveo je tramvaj u saobraćaj, stajući se rame uz rame sa svetskim metropolama poput Njujorka, Pariza, Londona i Berlina.
Počevši svoju rutu od Kalemegdana do Slavije, tramvaj je u početku koristio konje kao pogonsku snagu. Već 1894. godine, na beogradskim ulicama pojavio se prvi električni tramvaj sa linijom ka Topčideru, dok je linija Žagubica - električna centrala ubrzo elektrifikovana.
Godine 1904. električni tramvaji su počeli da potiskuju tradicionalne konjske, a nova ruta koja je povezivala Trg sa Tašmajdanom preko Svetogorske ulice uvedena je 1906. godine.
Tanjug/Jadranka Ilić
U to vreme, beogradski tramvaji su bili različitih tipova: terazijski tip, sa udobnim sedištima obloženim pletenom morskom trskom, i topčiderski tip, sa drvenim klupama. Zanimljivo je napomenuti da su stari tramvaji, koje su ranije vukli konji, korišćeni kao prikolice za električne tramvaje.
U letnjem periodu, putnici su mogli uživati u vožnji otvorenim kolima.
Do 1912. godine, u Beogradu je bilo osam tramvajskih linija sa 24 tramvaja i 12 prikolica, koji su prevezli impresivnih sedam i po miliona putnika te godine.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari