
Dinamična transformacija grada i vizija moderne metropole: Ovo su kapitalni projekti u 2025. koji će oblikovati budućnost Beograda!
Glavni gradski urbanista Marko Stojčić istakao je za 24sedam koji su bili najznačajniji projekti u 2024, kao i koji će projekti obeležiti 2025. godinu

Beograd je u poslednjih nekoliko godina postao pravi simbol urbanog preporoda i dinamičnog razvoja. Srpska prestonica, koja već vekovima stoji kao raskrsnica kultura i civilizacija, ušla je u novo doba, transformišući se u modernu metropolu koja privlači pažnju ne samo regiona, već i čitavog sveta.
Svakog dana, kranovi, dizalice i građevinske mašine oblikuju novi identitet grada, koji postaje sinonim za rast, napredak i inovacije. Gradska panorama se menja brže nego ikada pre, dok novi stambeni, poslovni i kulturni objekti konstantno niču.
Moderni neboderi, luksuzni hoteli, šoping centri i nova naselja sve više oblikuju horizonte Beograda, dajući mu izgled svetske metropole, a glavni gradski urbanista Marko Stojčić istakao je za 24sedam koji su bili najznačajniji projekti u 2024, kao i koji će projekti obeležiti 2025. godinu.
24sedam/Katarina Mihajlović
- Krenuo bih od toga da je nama najveći izazov u 2024. godine bilo privremeno finansiranje i Privremeni organ koji je bio dosta dugo u funkciji, što je u velikoj meri onemogućavalo normalne procese u gradu, pa i normalno finansiranje projekata, pre svega višegodišnjih, i u tom smislu smo se trudili da se to ne primeti i ne utiče na normalan život, kako građana, tako i različitih projekata koji su započeti ili su već bili u toku.
I pored poteškoća sa kojima smo se susreli, grad je funkcionisao na zavidnom nivou, a mogao bih da izdvojim da je tokom 2024. godine urađen veliki broj poslova na proširenju saobraćajne mreže u gradu. Trudili smo se da, gde god je moguće, proširimo saobraćajnice na Novom Beogradu, kao zoni koja je najnaseljenija i najaktivnija. Krenuli smo sa izgradnjom nekoliko kružnih tokova, taj posao još uvek nije završen, a ono što je važno, jeste da svi znaju da će puni efekat čitavog tog posla biti vidljiv kada svi kružni tokovi budu izgrađeni. Očekujemo da najmanje četiri kružna toka buda izgrađena u 2025. godini - rekao je Stojčić za 24sedam.
Beoinfo
Stari savski most i izgradnja tunela
Gradski urbanista je istakao da je plan da se most ukloni u prvoj polovini 2025, kao i da bi novi most trebalo da bude izgrađen do kraja 2026. godine.
- Pripremali smo se za početak izgradnje, odnosno trenutak zaustavljanja Starog savskog mosta, s obzirom na to da smo morali i sa jedne i sa druge strane Save da pripremimo saobraćajnu mrežu da taj trenutak zatvaranja mosta ne bude nešto što će loše uticati na grad, što se tako i desilo. Krenulo je uklanjanje, to je važan korak u razvoju grada.
Profimedia
Očekujemo da svakog trenutka počne i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana kao sastavni deo projekta Savskog mosta i trudićemo se da trenutak otvaranja mosta i otvaranja tunela približimo što je više moguće, ali svakako će za saobraćaj prvo biti pušten most - istakao je glavni gradski urbanista.
Novi pešački most
Beograd će dobiti i novi pešački most.
Instagram_mali_sinisa
- Stari železnički most preko Save će biti rekonstruisan, naravno, neće biti korišćen ni za jednu vrstu saobraćaja. Pre svega će biti pešački most, koji će biti u savremenom maniru rekonstruisan, renoviran i oplemenjen. Imaće svoje vidikovce, zelene ambijente i biće jedan novi ukras vidljiv sa velikog broja tačaka u gradu. Očekujemo da radovi budu završeni do kraja 2026. godine - rekao je gradski urbanista.
Podzemne garaže i nova parking-mesta
Tokom 2024. godine grad je dosta rada i truda uložio u rešavanje problema sa parkiranjem, pa su tako započeti radovi na izgradnji dve garaže.
- Izdvojio bih dve veoma važne garaže i njihov početak izgradnje - u Skerlićevoj i Vlajkovićevoj ulici. U svakoj sferi funkionisanja grada trudimo se da uvedemo neke nove vrednosti i poboljšamo delovanje komunalnih preduzeća. Kako nas uveravaju izvođači, podzemna garaža u Vlajkovićevoj će biti otvorena u toku leta 2025. godine, dok je garaža u Skrelićevoj nešto zahtevnija i ona će biti otvorena pola godine nakon garaže u Vlajkovićevoj. Zasada imamo u planu izgradnju garaže u okviru Linijskog parka, kod "25. maja". To je garaža koja se nalazi u celini 3. Linijskog parka. Ona će početi sa izgradnjom u toku 2025. - rekao je Stojčić.
Takođe, na Novom Beogradu je izgrađeno mnogo novih parking-mesta.
Beoinfo
- Veliki broj novih parking-mesta je obezbeđen na Novom Beogradu, pre svega u blokovima 61, 62, 63 i 64. Samo u ovom delu Novog Beograda izgrađeno je gotovo 500 novih parking-mesta. Na Bežanijskoj kosi su takođe izgrađena nova mesta i već se sad vidi da je to znatno olakšalo funkcionisanje i komunalni red uopšte na Novom Beogradu i u Zemunu. Nastavljamo te akcije i na Starom gradu, pokušaćemo da zoniramo svuda gde to ima smisla u okviru otvorenih blokova, da bismo uveli komunalni red, i sigurno ćemo se u toku 2025. približiti brojci koja može da se meri sa tri garaže na Obilićevom vencu po broju parking-mesta, i to samo za poslednje dve i po godine, što mislim da je velika stvar - naglasio je gradski urbanista.
Beogradski metro
Radovi na metrou su uveliko u toku, a izgradnja stanica će početi tokom 2025. godine.
- Uveliko se priprema trenutak za početak izgradnje metro stanica u 2025. Naručene su krtice, sve ide po planu. Izazovan je posao, ali ono što je važno jeste da nemamo nikakvih ozbiljnih prepreka koje ne možemo da savladamo. Ozbiljan tim stoji iza svega, tako da idemo ka intenzivnim radovima u toku 2025. godine - najavio je Stojčić.
EXPO 2027
Uveliko su u toku i radovi na izgradnji EXPO, koji je, pored mosta, tunela i metroa, najznačajniji projekat u ovom trenutku u Beogradu.
EXPO 2027 Beograd
- "EXPO 2027" je jedan od najvažnijih motiva da dodatno uredimo grad u celini. Prvenstveno imamo odgovornost jer smo dobili pravo da organizujemo EXPO, a sa druge strane očekujemo veoma veliki broj posetilaca u Beogradu. Kompleks EXPO sa svim pratećim sadržajima koji se tamo nalaze je od izuzetne važnosti i svi se pripremamo za taj 15. maj 2027. godine. Takođe, svi ostali projekti su podjednako važni jer koliko god da su mali ili veliki, oni čine jednu ukupnu sliku i u funkcionalnom i estetskom smislu Beograda.
Most od Novog Beograda do Ade Ciganlije
U planu je i izgradnja pešačko biciklističkog mosta koji bi spojio Novi Beograd i Adu Ciganliju.
- Imali smo zastoj u izdavanju dozvole za taj most. Očekujemo da će se to vrlo brzo razrešiti, kako bi, nadam se do kraja 2025, ušli u početak izgradnje pešačko-biciklističkog mosta kao jedne veoma važne veze Čukarice i Novog Beograda, pa kasnije i Zemuna i Surčina. Omogućili bismo time da znatno veći broj ljudi ne koristi kola, da mogu da pređu sa jedne na drugu obalu peške, a i smanjili bismo pritisak na potrebe za parkiranjem na Adi Ciganliji. To je u pešačko-biciklističkom smislu najvažniji projekat koji ćemo raditi u narednom periodu - objasnio je Stojčić.
24sedam/Katarina Mihajlović
Dodao je da je u planu i izgradnja Mosta na Adi Huji.
- U fazi je priprema, još uvek je u toku procena o mogućnstima finansiranja i trenutku kada može da počne njegova izgradnja, ali sigurno da je to prvi naredni most koji će se graditi u Beogradu - rekao je gradski urbanista.
Uklanjanje nelegalnih splavova
Tokom 2024. godine Grad se pozabavio i pitanjem nelegalnih splavova koji su bili načičkani na reci Savi.
Beoinfo
- Veoma važan i zahtevan posao bili su uklanjanje nelegalnih plutajućih objekata (splavova) i samo uređenje obala Save i Dunava. Konačno, kad prelazite Brankov most ponovo možete da vidite obalu, i sa same obale možete da vidite tvrđavu i čitav stari grad. Posao je u velikoj meri završen, ostao nam je još jedan deo posla koji će biti okončan u 2025. godini, i nakon toga ćemo polako krenuti i u uređenje samih obala, što je jako velika stvar - kaže naš sagovornik.
Linijski park
Gradski urbanista je za 24sedam otkrio i da će se uskoro nastaviti radovi na izgradnji Linijskog parka.
- Konačno smo pre neki dan uveli izvođača u nastavak posla na izgradnji Linijskog parka. Razlog za kašnjenje je jako veliki broj imovinsko-pravnih predmeta, odnosno slučajeva koji su morali da se razreše kako bismo mi kao Grad mogli da uvedemo izvođača u posao. Imamo tri celine od 10 koje počinju sa radovima uskoro - rekao je Stojčić.
Uređenje fasada
- Voleo bih da možemo da dođemo do trenutka da rekonstruišemo veći broj fasada. Znatno bismo popravili sliku i izgled grada uopšte. Time bi i ostali radovi komplementarno uticali da slika grada bude dramatično drugačija u odnosu na pre nekoliko godina - zaključio je Stojčić za 24sedam.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari