
Šapić o suspenziji odluke o skraćenju linija iz Zemun Polja i Batajnice: Ideja je bila da se rastereti centar grada (VIDEO)
Konferencija za novinare se održala u Starom dvoru

O statusu GSP-a
Govoreći o GSP i privatnim prevoznicima, Šapić je rekao da GSP ima status kao bilo koje privatno preduzeće, da ga grad plaća kao i privatna, a uz to ga još i subvencioniše. Kada je reč o protestu dela zaposlenih u GSP, Šapić je naveo da pripadnici nekih sindikata, koje čine, kako je on rekao, jedan odsto zaposlenih, protestuje i da su oni u ogromnoj manjini u odnosu na reprezentativne sindikate, kao i da su njihovi zahtevi čisto politički.
Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, govirio je na konferenciji za novinare u Starom dvoru, na temu njegove suspenzije odluke Sekretarijata za javni prevoz, o skraćenju linija 704, 705, 707, a čemu je prethodila pretnja grupe građana o blokadi Pupinovog mosta.
On je istakao da niko nije govorio o ukidanju tih linija, već o njihovom skraćivanju, odnosno da ne idu do Zelenog venca nego do Novog Beograda.
Osim toga, rekao je, od argumenata za ovakvu odluku dobio je i informaciju da građani više nemaju toliko potrebe da idu do centra grada, već više do Novog Beograda.
Pročitajte još:
- A daću vam još pojašnjenja, šta su oni meni rekli i koji su argumenti. Tog trenutka, ne ulaziću u to, oni su čak mogli da pogreše. Mi smo mogli da pogrešimo. Kažemo, o tome ćemo posle govoriti kasnije. U roku od par sati su nam stigle pretnje od grupe građana, stigle nama Sekretarijatu za javni prevoz. Stigla je poruka od saobraćajne policije da su zapretili blokadom Pupinovog mosta i da ukoliko se desi da stanovnicima Batajnice i Zemun-Polja, da ta linija se skrati, ne da se ukine, da će doći do blokade. Odmah je izašlo saopštenje Gavrila Kovačevića, predsednika opštine Zemun, koji takođe se tome protivi, gde nijednog trenutka nije osudio blokadu Pupinovog mosta i mehanizam blokade kao način ostvarivanja bilo koje vrste interesa, bilo koje interesne grupe - rekao je Šapić i dodao:
- Ali i čak pod pretpostavkom da to nije najbolje rešenje. Pod pretpostavkom da je to najgore rešenje. Da li je način da u roku od par sati pripretite blokadom Pupinovog mosta i bilo kojom vrstom blokade, da predsednik opštine Zemun, Gavrilo Kovačević, protiv toga nema ništa, gde se postavlja pitanje jesu li onda nama blokade problem ili nam je problem interes i cilj koji postižu te blokade. Jer Gavrilo Kovačević je predsednik opštine Zemun i sutra zbog neke njegove odluke neko može da dođe i da mu blokira takođe ulicu ispred opštine. Ne znam da li će tada da podrži blokade. I pošto vidim da polako blokade, opstrukcija i uvođenje potpuno novog društvenog poretka očigledno počinju da se prihvate od jednog dela aktuelne vlasti. Želim sad ovde da kažem i da ostane zabeleženo, bez obzira na ono što sutra bude nosilo. Znači, tačno da se sutra celokupna opozicija i celokupna vlast slože oko toga koji nov način i novi poredak se uspostavlja tako što merimo snagu na ulici, blokiramo, opstruiramo, a posle, ne daj Bože, se bijemo, maltretiramo ili progonimo, ja ću onda jedini ostati i dalje protiv toga.

"I onda više nije važno šta misli struka"
On je zapitao šta bi bilo kada bi građani iz raznih delova predgrađa takođe tražili direktnu liniju do centra grada: "I onda više nije važno šta smatraju ljudi koji se bave strukom i Sekretarijatom za javni prevoz", dodao je.
On je pokazao i slajdove koji ilustruju ideju o skraćenju linija, ali rasterećenje saobraćaja u centru grada, a što su mere koje su, kako je rekao predložili stručnjaci, ali kaže - "Gavrilo Kovačević zna bolje i podržava blokadu".
"Ideja je bila da se rastereti centar grada"
- Kada stižete do ove crne tačke, to vam je Ušće i to vozilo zajedno sa svim ovim drugim vozilima koji dolaze iz Zemuna, Novog Beograda, Bežanijske kose, svi zajedno prelaze Brankov most i tu dolazi do kočenja, do zastoja. I onda oni putuju 64 minuta iz tog svog naselja u Zemunu ili Batajnici do Zelenog Venca. A dobar deo njih izađe na Novom Beogradu jer je Novi Beograd postao destinacija gde se radi, a ne više centar grada. Po predlogu Sekretarijata za javni prevoz preloženo je stanje koje smo mi želeli da, u prvom koraku koje je trebalo da bude, da ono ostane 13 minuta, znači bez uvođenja novih linija, da, zahvaljujući manjem broju vozila, vi kad dođete kod Ušća, vi za tri minuta hvatate bilo koje vozilo koje prelazi Brankov most, ali ga prelazi, a ne ostaje u koloni - rekao je Šapić i dodao:
"I daću vam fotografiju kako otprilike dva dana izgleda Zeleni venac, zahvaljujući broju linija koje se završavaju na Zelenom vencu. Mi želimo da povećamo broj linija koje će da smanje čekanje sa 13 na 7 minuta, gde ćete za 57 minuta da stižete u centar grada sa jednim presedanjem, znači izađete i na toj istoj stanici uđete u bilo koje vozilo koje će da vas preveze preko Brankovog mosta.. Na fotografiji možete da vidite kako 19 vozila stoje u konvoju na Brankovom mostu - pokazao je Šapić.
Tanjug/Video
- Kada bi pustili da svi sve linije idu ka centru grada i da budu izjednačeni stanovnici Zuca, Pinosave, Zemun Polja, Ripnja, Vinče, Leštana ili bilo kog drugog naselja. I da svi idu u centar grada. Da nastave da idu u centar grada takođe stanovnici Bloka 70, Konjarnika, Medaka, Braće Jerković... - rekao je Šapić i pokazao slajdove sa krugovima koji ilustruju kakvo je stanje sada, a kakvo bi bilo da je ideja o skraćenju linija implementirana.
Podsetimo, Sekretarijat za javni prevoz pre tri dana je objavio da će, počev od 18. februara, linije javnog prevoza 704 (Zeleni Venac – Zemun polje), 706 (Zeleni venac – Batajnica) i 707 (Zeleni venac – Altina – Zemun polje), umesto sa terminusa "Zeleni venac" svoje polaske obavljati sa terminusa "Novi Beograd (Blok 20)".
Time ove linije više ne bi išle do centra grada, već samo do Novog Beograda.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari