
Savremene pijace niču u Beogradu: Posle Palilulske, još jedna opština dobija moderne tezge i raznoliku ponudu proizvoda
Kada bude izgrađena nova pijaca, kupci više neće morati da preskaču bare na ulazu, a prodavci se neće smrzavati kada su napolju sneg i niske temperature -

Savremene pijace počele su da niču pretprošle godine u prestonici, a prvi primer jednog takvog modernog objekta je pijaca “Palilula”, koja od 2019. krasi istoimenu opštinu. Novi prodajni prostor, koji će ići u korak sa evropskim standarima, dobiće i stanovnici Obrenovca.
Modularni boksovi, moderne tezge, raznolika ponuda proizvoda ali i drugih sadržaja, što je za mnoge jedna od važnijih stvari pri odlasku u nabavku, obezbeđen parking, neke su od karakteristika savremenih pijaca.
Pijaca u Obrenovcu – crvena fasada i kutak sa zelenom površinom

Foto:24sedam/Radmila Briza
Grad Beograd će izdvojiti novac za izgradnju modernog objekta u Obrenovcu, a opština će platiti izradu projekta i neophodne dokumentacije, izjavio je predsednik Gradske opštine Obrenovac Miroslav Čučković za dnevni list “Novosti”.
U plani je da pijaca bude obložena crvenom fasadnom ciglom, a da neiskorišćeni prostor kod Doma zdravlja postane parking i kutak sa zelenom površinom.
Pročitajte još:
– Centralno poslovanje pijace biće u novom objektu gde će biti veći broj lokala, kao i tezgi koje će imati moderne boksove za čuvanje robe. Takođe, imaćemo potpuno nov prostor i za ljude koji su u mlečnoj hali prodavali sir, jaja, živinsko meso, ribu… Taj deo biće na mestu današnjeg parkinga, praktično na samom ulazu u novi pijačni objekat – objašnjava Čučković.
Prema njegovim rečima, kada bude izgrađena nova pijaca, kupci više neće morati da preskaču bare na ulazu, a prodavci se neće smrzavati kada su napolju sneg i niske temperature, jer je objekat koncipiran tako da tokom cele godine snabdeva sve Obrenovčane.
Posle raspisivanja tendera, sledi izbor najpovoljnijeg ponuđača posle čega će se znati kada radovi počinju i kada će biti okončani.
Obezbeđen prostor za prodavce, dok traju radovi
Kada počne gradnja moderne pijace, svi proizvođači na trenutnoj pijaci, a koji imaju mobilne tezge, moći će da prebace svoje namirnice na obližnju Robnu pijacu. Pored toga, najavljeno je da će i oni koji imaju ozidane lokale, moći da postave svoje proizvode u prazne objekte Robne pijace.
– Razgovaraćemo sa vlasnicima tih praznih objekata i prebaciti te ljude, kako ne bi ostali bez prihoda – najavljuje Čučković.
Palilulska pijaca – investicija vredna 1, 5 milijardu dinara
Savremena pijaca “Palilula” otvorena je 30. decembra 2019. godine, a u nju je stalo 50 tezgi za voće i povrće, 36 rashladnih vitrina, i 72 modularna objekta za prodaju mešovite robe.

Printscreen/ Youtube
Ova zatvorena pijaca prostire se na 12.689 kvadrata i zauzima četiri nivoa, a u njenu izgradnju je uloženo oko 1, 5 milijardi dinara.
Dva nivoa su pod zemljom u odnosu na Ulicu Ilije Garašanina, dok se iz Ulice 27. marta nalazi suteren u kome je smeštena mlečna hala, menjačnica, zanatski deo, magacinski deo sa hladnjačama.
Na nivou ispod, nalazi se parking prostor za posetioce sa 80 parking mesta.

Printscreen/ Youtube
Pijačni plato smešten je u nivou prizemlja, a umesto klasičnih tezgi na njemu se nalaze modularni boksevi i moderne tezge.
Takođe, na ovoj modernoj pijaci nalazi se i kafeterija, vinarija, prodavnice brze hrane, koje imaju i programe namenjene veganima i vegetarijancima, poslastičarnice, cvećare, pet šop i prodavnice suvenira.
“Interaktivna tržnica Srbije”
Pandemija koronavirusa pokrenula je platformu E-pijaca, jer su mnogi poljoprivredni proizvođači bili odsečeni od dotadašnjih kanala prodaje i distribucije, te bi onlajn kupovina povrća i voća mogla da preraste u “interaktivnu tržnicu Srbije”.
U “interaktivnoj tržnici” ponuda svih registrovanih proizvođača biće predstavljena na još bolji i napredniji način, sa slikama, količinama, potvrđenim kvalitetom, cenom i raspoloživošću.

Pixabay/jacqueline macou
Postojaće i mogućnost “osvežavanja” ponude, organizovanja popusta i specijalnih ponuda, a sve u cilju podsticanja veće tražnje i trgovine u internet prostoru.
Ideja je bila da se omogući pristup tržištu pre svega malim proizvođačima koji nemaju svoje veb prezentacije, kako bi predstavili svoje proizvode i kako bi njihova ponuda bila lako dostupna za potrošače.
Ministarstvo poljoprivrede je u roku od 48 sati kreiralo i osposobilo za rad, a do sada je registrovala više od 2.000 malih proizvođača iz svih delova Srbije.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari