
Da li će veštačka inteligencija zameniti novinarstvo? Stručnjaci otkrili ko zasad "vodi"
Veštačka inteligencija i mediji, da li oni idu zajedno i u Srbiji – odgovor na to pitanje je prošle nedelje od građana tražilo više od sto medijskih stručnjaka, novinara, urednika, programera i IT inženjera

Ekspert za digitalne medije Pavle Zlatić danas je govorio za RTS i istakao kako veštačka inteligencija medijima može da olakša posao, ali da još ne može da zameni novinare i urednike.
Slađana Komatina iz CESID-a rekla je da građani prestaju da čitaju medije koji šire lažne vesti i dezinformacija, kao i da su mlađi okrenuti digitalnim izdanjima. Veštačka inteligencija i mediji, da li oni idu zajedno i u Srbiji – odgovor na to pitanje je prošle nedelje od građana tražilo više od sto medijskih stručnjaka, novinara, urednika, programera i IT inženjera.
Pavle Zlatić izjavio je da smo u trenutku kada se u svetu, kao i u Srbiji, postavljaju pitanja i odmeravaju snage veštačke inteligencije i medija.
Zlatić objašnjava da velike svetske redakcije godinama koriste prednosti veštačke inteligencije, ali ulažu mnogo u podatke i razvoj.

- Društvene mreže su danas veliki informativni izvor za građane u Srbiji, ali sećam se da je pre pokretanja bilo oklevanja među građanima - kaže Zlatić.
Ističe da su stavovi u svetu podeljeni – neke redakcije su prigrlile veštačku inteligencije i slažu se da je potrebna puna transparentnost, dok se druge izričito protive uplivu te tehnologije u medijsku sferu.
- Veštačka inteligencija može u medijskoj sferi da zameni "pešačke" poslove, poput prekucavanja intervjua, obrada velike količine podataka. Lideri industrije za sada ne vide da će zameniti novinarsko-urednički znanje – šta je tema i vest. Postoji bezbednost zasad za stručnjake u medijima - navodi Zlatić.
Budućnost u podkastu
Slađana Komatina iz CESID-a izjavila je pak da građane u Srbiji, prema njihovom istraživanju, najviše interesuju teme iz oblasti sporta, zdravlja, kao i vesti koje su vezane za njihovo okruženje.
- Srbija prati globalne medijske trendove u okretanju ka didžitalu, iako su tradicionalni mediji najpopularniji i najdostupniji. Mlađi se pak okreću društvenim mrežama i onlajn medijima - priča Komatina.
Foto: Printscreen/RTS
Prema njenim rečima, Fejsbuk u Srbiji je i dalje dominantna društvena mreža, beleži se i rast korišćenja Tiktoka među mladima, a svaki peti stanovnik sluša podkast.
- Podkast u medijskoj sferi ima budućnost i sve je zastupljeniji u zemlji - navodi Komatina.
Ona je istakla kako je čak 38 odsto ispitanika reklo da su lažne vesti i dezinformacije glavni razlozi zašto prestaju da čitaju pojedine medije.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari