
Stručnjak razjasnio dilemu: Koliko su putnici sigurni u autobusu ako dođe do sudara?!
Kada tokom sudara dođe do rotacije automobila i kada je jedno teže, a drugo lakše, to teže vozilo će da odgura to lakše

Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, komentarišući nesreću koja se dogodila kod Mladenovca i u kojoj su učestvovali putničko vozilo i prigradski autobus na liniji 493, istakao je da su putnici automobila uvek ugroženiji kada su ovakvi sudari u pitanju.
- Kada tokom sudara dođe do rotacije automobila i kada je jedno teže, a drugo lakše, to teže vozilo će da odgura to lakše. U ovom slučaju vozilo je završilo na potpuno drugoj strani - kaže Božović.
Kako je objasnio, i sam autobus je projektovan tako da primi određenu vrstu udara na taj način da ga dalje ne prenosi na putnike.
- Neka energija se prenese na putnike, ali ne treba da se prenese u onoj meri u kojoj je sama sudarna kinetička energija - kaže Božović.
- Sudar automobila i autobusa i automobila i kamiona, ako su to neki magistralni putevi gde je ograničenje 80 km/h i svi voze tako najčešće putnici i vozač u automobilu stradaju zbog dimenzija autobusa i kamiona. Potpuno je druga stvar ako se autobus nakon sudara prevrne, pa imamo dodatni broj povređenih, pa imamo poginule od prevrtanja, ali to se ne dešava u samom sudaru. Prilikom samog sudara putnici autobusa nisu bitno ugroženi. Mogu nastupiti lake i teške povrede, ali ne i smrtno stradanje. Smrtno stradanje najčešće je u putničkim automobilima - kaže Božić za "Blic".
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari