
Skoro nema dana da neko ne strada u saobraćaju! Profesor Vujanić tvrdi: Za više od pola nesreća su odgovorni pešaci!
Od 2001. do 2014. broj saobraćajnih nesreća je drastično pao, a onda je 6 godina nivo ostao isti

U Srbiji je od početka ove godine u saobraćajnim nesrećama poginulo više od 30 ljudi. Međutim, ono što barem malo ohrabruje jeste da je ova crna brojka niža u odnosu na isti period prošle godine. Znači da smo ipak nešto naučili u 2024. godini.
Međutim, koji nas problemi u saobraćaju i dalje muče, koja pravila su nam nejasna, gde se redovno spotaknemo i kakva nam je saobraćna kultura odgovarali su Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji i Čedomir Brkić, automobilista.
- Problemi su i dalje prisutni, ali smo u mnogo boljoj situaciji. Radi se na poboljšanjima, rade se sedišta za decu, pojasevi, predavanja i seminari, tehnički pregledi su mnogo bolji. Od kada se prikolice pregledavaju onako kako se sada pregledavaju, nemamo više uopšte nesreće sa prikolicom - kaže Brkić
On kaže da ima utisak da je policija tolerantnija od kada je prošla Nova godina, dok se pre primećivala znatna strogost.

- Došli su mladi, prijatni, obrazovani ljudi, pa i kada vas kazni nije vam teško. Ljudi imaju milion problema dok su za volanom, niko nije savršen, zato je lakše kada se zbog greške ne susretnete sa prekorom već sa opomenom - kaže Brkić za Kurir.
Vujanić ističe da kada nekoga kažnjavate, on mora da se oseti kažnjenim, jer ukoliko njemu bude svejedno onda nema efektivnosti:
- Ja sam predlagao jednu neobičnu kaznu, ukoliko ne nosite pojas pravilno kako treba da vam policajac namrguđen 10 minuta drži govor. Vi bi prošli kroz tih deset minuta, ali onda kilometar dalje bi vam drugi policajac držao govor. Vi bi od jedne na drugu stranu putovali sat vremena uz 5 govora. Kazna treba da bude neprihvatljiva za ono ko je kažnjen.
On kaže da od 2001. do 2014. broj saobraćajnih nesreća je drastično pao, a onda je 6 godina nivo ostao isti, pa kaže da su mere dale veliki efekat.
- Medijima zameram to što, na primer, Japan kaže što više krvi na ekranu, to manje na kolovozu. Japan je najbezbedniji na svetu po pitanju saobraćaja - kaže Vujanić, a navodi i da u drugim državama skupljanje poena za loše ponašanje u saobraćaju dovodi do toga da moraju da odlaze na časove autoškole.
Profimedia
Vujanić kaže da građani sami odlučuju koji zakoni su im logični, a koji su im bespotrebni, pa sami biraju koje će koristiti a koje ne.
Brkić kaže da je jedan od velikih problema u saobraćaju trenutno dostavljači hrane koji svoj posao obavljaju biciklama, pa kako kaže, ne biraju kojim putevima se kreću - trotoarom, putevima, pešačkim prelazom, pešačkom i biciklističkom stazom...
- Da li ste znali da za upravljanje eliktričnim biciklima morate da imate dozvolu A kategorije? Oni imaju motor, dakle odgovaraju definiciji mopeda - kaže Vujanić.
On kaže da statistika pokazuje da se oko 60% nezgoda sa pešacima dešava u gradu, a da od toga 60% su odgovorni pešaci, a ne vozači.
Oni su složni da će se, razvićem tehnologije, sve normalnije biti voziti se bez vozača, pa kažu i da u SAD takve usluge već postoje.
- Prvi septembar je najbitniji dan za bezbednost u saobraćaju. Imali su divne akcije, gde su ih mnogo naučili - kaže Vujanić.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari