aktuelno

Agencija za bezbednost saobraćaja pokreće kampanju protiv vožnje pod dejstvom alkohola: Efekti mogu biti fatalni

07.03.2025

23:15

0

Jedan od glavnih uticajnih faktora na sam nastanak i posledice saobraćajnih nesreća

Agencija za bezbednost saobraćaja pokreće kampanju protiv vožnje pod dejstvom alkohola: Efekti mogu biti fatalni
alkometar vožnja pijan proof-g89baf5b68_1920 - Copyright Pixabay

Miloš Milekić iz Agencije za bezbednost saobraćaja izjavio je danas da je kampanja "U kola bez alkohola" te agencije fokusirana na jedan od glavnih uticajnih faktora na sam nastanak i posledice saobraćajnih nezgoda, a to je alkohol, odnosno alkoholisani vozači automobila i drugih prevoznih sredstava. 

- Ova kampanja je zamišljena tako da odemo u različite lokalne samouprave, u brojnim gostiteljskim objektima sa velikom fluktuacijom ljudi, gde ćemo ljudima sugerisati na to kakve su kazne, odnosno kakve su sankcije ukoliko oni upravljaju automobilom i istovremeno su alkoholisani. Radiće jednu anketu i pripremili smo jednu kratku simulaciju sa takozvanim pijanim naočarima, odnosno naočarima koji simuliraju određeni stepen pijanstva. Dajemo im te naočare, moći će da uradi neke stvari poput toga da se potpiše ili da se upoznamo, ili da stoji na jednoj nozi, neke na izgled jako obične stvari, koje su veoma teške da oni urade kada vide samo kao da su pod dejstvom alkohola - rekao je Milekić.

On je istakao da je cilj kampanje  da ljudi postanu svesni da alkohol nije šala, pogotovo kada je reč o alkoholu u saobraćaju, kao i da vozači budu svesni da su oni ravnopravni učesnici u saobraćaju i da od njihovog ponašanja zavisi bezbednost kako njih samih, tako i bezbednost svih ostalih učesnika u saobraćaju. 

- Kada su u pitanju, pogotovo mladi ljudi, statistika je, možemo reći, poražavajuća, jer kod svake desete mlade osobe koja život izgubi u saobraćajnoj nezgodi alkohol je bio jedan od uticajnih faktora. Odnosno ukoliko pričamo o procentima, to je negde oko 13 odsto - istakao je Milekić.

On je naveo da se pored ovakvih kampanja Agencija trudi da sugeriše kakve su posledice što se tiče novčanih sredstava, represivne politike same Srbije i stavi do znanja nekim ličnim pričama kakve mogu biti zdravstvene posledice.

- Jednostavno, svi moramo da postanemo svesni toga da smo ravnopravni učesnici u saobraćaju. I da izbrišemo tu rečenicu iz glave, to meni sigurno ne može da se desi, jer svakom od nas može da se desi saobraćajna nezgoda, pogotovo što je saobraćaj jedan živi sistem koji se nikada ne zaustavlja - rekao je Milekić.

Naveo je da je ovo deveta lokalna samouprava u kojoj je sprovedena ova kampanja

.- Potrudićemo se da obiđemo sve gradove, poput Novog Sada, Niša, Beograda, Kragujevca ali smo takođe zašli i u manje lokalne samouprave poput Rume, takođe bili smo u Zrenjaninu i u još nekim lokalnim samoupravama gde je problem stradanja lica u saobraćaju, gde je uticajni faktor bio alkohol, znatno izražen - zaključio je Milekić.

Bonus video

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike