
Misteriozna slika Leonarda da Vinčija koju je crtao prstima: Sve tajne „Svetog Jeronima“ (FOTO)
Umetnik je ovo delo radio po narudžbini, ali se ni danas ne zna ko je naručio sliku i zašto ona nikada nije dovršena

Leonardo da Vinči je 1516. godine prihvatio poziv francuskog kralja Franje I da se nastani u Francuskoj. Prilikom selidbe, sa sobom je poneo svoja tri danas najslavnija rada. To su "Sveti Jovan Krstitelj", "Bogorodica i dete sa Svetom Anom" i "Mona Liza", a sve tri slike su izložene u muzeju Luvr, u Parizu.
Ipak, neki stručnjaci za Leonardov lik i delo smatraju da je uz te tri postojalo još jedno delo. Slika koju je Leonardo imao u svojoj neposrednoj blizini 30 godina, kojoj se vraćao i koju je nadograđivao, ali koju, ipak, nikada nije završio.
Misteriozno delo nosi naziv "Sveti Jeronim", a slavni umetnik je rad na njemu počeo oko 1480. godine. Slika se čuva u Vatikanskim muzejima i retko je dostupna javnosti, ali je ovih dana izložena u dvorcu u Clos Lucé, u kojem je da Vinči živeo dve godine, do smrti 1519.
"Sveti Jeronim", Leonardo da Vinči/Profimedia
„Sveti Jeronim“ je na njoj prikazan u pustinji. Atmosfera na slici je sumorna, a boje nisu naglašene. Svetac, koji je izuzetno mršav, udara se kamenom u grudi. Na dnu platna je obris lava iz čije je šape Jeronim izvadio trn. Lav leži, svirep, i vidno odudara od ostalih Leonardovih slika.
Pročitajte još:
Za Svetog Jeronima se veruje da je preveo Bibliju s grčkog i hebrejskog na latinski, a crtanje njegovog lika je bilo veoma popularno u renesansi. On je istovremeno bio simbol i humanizma i religije. Ipak, Leonardov prikaz sveca nije tipičan - obično je predstavljan u grimiznim odorama, dok ga je da Vinči prikazao u krpama i bez Biblije u ruci.
Leonardo je Jeronima slikao po narudžbini. Na slici je počeo da radi u Firenci 1481. godine. Ipak, do danas se ne zna ko je ovo delo naručio i zašto ono nikada nije dovršeno. Slika je kroz vreme nekoliko puta bila izgubljena i nađena. 1856. godine ju je u zalagaonici kupio papa Pij IX.

Gvido Kornini, kustos u Vatikanu, kaže da je posebna vrednost ovoga dela upravo njegova nedovršenost, zbog koje je slika još zanimljivija istoričarima umetnosti, koji su preko nje saznali više o slikarskoj tehnici slavnog umetnika.
- Na slici se može saznati o koracima kojima je slikao. Ne znamo zašto je stao. Postoji teorija da je ovu sliku imao sa sobom celog života - rekao je Kornini za Gardijan.
- Možda je namerno nije završio, vraćajući joj se s vremena na vreme - smatra stručnjak.
Frančeska Persegati, takođe kustoskinja u Vatikanu, kaže da postoje dokazi da je Leonardo deo ove slike crtao prstima, a ne četkicama.

- Može se videti na kojim je mestima razmazivao gustu boju svojim dlanom i prstima - ističe Persegati.
- To je neosporno remek-delo koje upravo se zbog svoje „nedovršenosti“ smatra jednim od Leonardovih najzanimljivijih dela i jedna je od retkih slika umetnika čija autentičnost nikada nije dovedena u pitanje - rekla je Barbara Jata direktorka Vatikanskih muzeja.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari