
Za njega kažu da svako delo izvodi kao da mu je poslednje: Svetska operska zvezda Jonas Kaufman prvi put u Beogradu (FOTO)
Pored izuzetnog glasa, njegov scenski dar počiva i na potpunom predavanju ulogama i fantastičnim transformacijama

U moru priznatih i poznatih vokalnih umetnika koji nastupaju na najvećim svetskim operskim scenama, malo je onih koje i profesionalni kritičari i publika jednoglasno i neupitno nazivaju najboljima. Austrijsko-nemački tenor Jonas Kaufman jedan je od njih. On je čest gost kultnih scena, poput njujorškog Metropolitena, milanske La Skale, londonskog Kovent gardena, Pariske opere, Bečke opere i drugih, a ove jeseni po prvi put nastupiće u Beogradu, u legendarnoj Plavoj dvorani obnovljenog Sava Centra.

Repertoar
Ekskluzivnim koncertom Jonasa Kaufmana 1. oktobra u Sava Centru svečano će biti otvorene 56. Beogradske muzičke svečanosti – BEMUS, najznačajniji domaći festival umetničke muzike. Kaufman će pevati u pratnji Vojvođanskog simfonijskog orkestra, pod upravom nemačkog dirigenta Johana Ridera, njegovog čestog saradnika.
Na repertoaru beogradskog koncerta naći će se nezaboravne operske arije Kavaradosija (Pučini, Toska), Don Hozea (Bize, Karmen) i drugih poznatih heroja, dok će drugi deo koncerta biti posvećen najlepšim numerana filmske muzike Enija Morikonea, Lenarda Bernštajna i drugih, koje je Kaufman objavio na svom prošlogodišnjem albumu „Moji filmovi, moji snovi“ („The Sound of Movies”).
Promo/Gregor Hohenberg
Neposredan, pun strasti i životne energije
Kolege i kritika Kaufmana opisuju kao ekstrovertnog i neposrednog čoveka, punog talenta, strasti, elana i životne energije, a njegov glas kao raskošan, specifičnog tembra i izuzetnog raspona kojim oblikuje suptilne emocije operskih libreta i partitura. To mu omogućava da sa podjednakim uspehom tumači najraznovrsnije role, svejedno da li izrastaju na lirizmu Verdija i Pučinija ili Vagnerovoj dramatičnoj epici.
U tumačenju uloga pomaže mu perfektno poznavanje i izgovor italijanskog, francuskog i engleskog, uz maternji nemački jezik. Kaufmanov scenski dar počiva i na potpunom predavanju ulogama i fantastičnim transformacijama, te je njegovo vokalno umeće na sceni osnaženo i glumačkom interpretacijom sa predanošču koja, po mišljenju kritičara, “kod gledalaca izaziva utisak da to delo izvodi poslednji put”.
Promo/Gregor Hohenberg
Na nepreglednoj listi uloga koje je ostvario na svim velikim svetskim operskim scenama u poslednje dve decenije, nalaze se Otelo, Verter, Don Karlos, Don Hoze, Andre Šenije, Florestan, Parsifal, Loengrin i mnoge druge, a u prošloj sezoni ostvario je svoj san da se nađe u ulozi Tanhojzera, nastupivši na Uskršnjem festivalu u Salcburgu. Samo u ovoj sezoni odigrao je više puta Verdijevog Otela, nastupio u Bečkoj državnoj operi u novoj postavci Pučinijeve opere Turandot, pevao kao Mario Kavaradosi u Pučinijevoj Toski.
Sjaj minulih vekova
Kao svaka velika operska zvezda, od Enrika Karuza, Maria Lance i Marije Kalas, do Lučana Pavarotija i Plasida Dominga, Kaufman vraća operi sjaj minulih vekova, kada je ona, pored „uživanja“ u umetničkom delu i interpretaciji, imala značaj prvorazrednog društvenog događaja i elitne svečanosti.
Promo/Bemus
Beogradske muzičke svečanosti, BEMUS, opravdaće svoj naziv u punom smislu tih reči, podariti publici prisustvo svetkovini u čast muzike i učiniti da se Beograd nađe u grupi velikih svetskih centara koji su imali zadovoljstvo da prisustvuju Kaufmanovom neponovljivom umeću i njegovim interpretacijama večnih melodija.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari