
Imenovana najgora kompanija u ovoj godini: Korisnici kivni iz više razloga
U 2021. zamerke su se samo nizale, a nekoliko skandala posebno je naškodilo reputaciji firme, zbog čega je ona bila prisiljena na rebrendiranje

„Fejsbuk", koji je nedavno preimenovan u „Metu", proglašen je za „najgoru kompaniju“ na svetu u 2021. godini prema istraživanju sajta „Yahoo Finance".
Više od 1.500 ispitanika otvorenog istraživanja sprovedenog 4. decembra imalo je desetine alternativa da izabere, ali je „Fejsbuk" nadmašio konkurenciju.
Imao je čak za 50 odsto glasova više kao najgora kompanija u godini od drugoplasiranog, kineskog giganta e-trgovine „Alibabe".
Neki ispitanici žalili su se na cenzuru „Fejsbuka", dok su drugi kritikovali platformu zbog neuspeha da se nosi sa dezinformacijama, posebno u vezi sa pandemijom kovida 19. Neki su čak kritikovali Fejsbuk zbog „podrivanja demokratije širom sveta“ i doprinosa porastu ekstremizma krajnje desnice.
Mnogi su okrivili aplikaciju kompanije za deljenje fotografija, Instagram, za negativno dejstvo koje ima na mentalno zdravlje mladih ljudi. Ogorčenje su u najvećoj meri izazvali interni dokumenti koji su procurili kada je uzbunjivačica otkrila da su vlasnici „Fejsbuka" znali da Instagram utiče na samopouzdanje tinejdžera, ali se nisu pozabavili problemom, navodno zbog profita.
„Fejsbuk" je ove godine bio na udaru više puta – dok je morao da se nosi sa optužbama za curenje informacija, suočio se i sa nekoliko antimonopolskih istraga, pa nije ni čudo što je firma odlučila da se rebrendira.

Kompanija još nije odgovorila na zahtev za komentar povodom objavljenih rezultata ankete.
Sa druge strane, skoro 30 odsto ispitanika reklo je da „Fejsbuk/Meta" i dalje može da se spase. Među načinima koje su ljudi predložili bili su: „priznanje i izvinjenje za ono što je uradio“ i doniranje „značajnog iznosa“ svog profita fondaciji koja bi pomogla da se reguliše šteta naneta maloletnicima.
Neki rebrendiranje vide kao obećavajući korak ka tome da „Fejsbuk" postane „interesantniji“ i „drugačiji“. Takođe, investitori koji su učestvovali u anketi rekli su da bi „Fejsbuk" mogao da izazove manje gneva i veću posvećenost javnosti ako bi mogao da poveća cenu akcija. Trenutno je u porastu od 22 odsto od početka godine, ali i dalje za oko 13 odsto u odnosu na najviši nivo u septembru.
Osim „Mete/Fejsbuka", ispitanici su se obrušili na „Alibabu" jer su mnogi izgubili novac zbog pada tržišne cene kompanije od 50 odsto ove godine. Takođe su bili kivni i na proizvođača električnih automobila „Teslu", ne zbog cene akcija, koja je skočila, već zbog neispunjenja obećanja vezanih za nove proizvode, a napali su i izvršnog direktora Ilona Maska, kao i kult onih koji ga slede i obožavaju.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari