
U aprilu se nastavljaju radovi na sanaciji Pančevca: Prelaz preko Dunava vapi za kompletnom rekonstrukcijom, a jedan razlog koči celu priču
U prethodnoj deceniji na mostu su urađene mnoge popravke, ali je on i dalje u jako lošem stanju
Sanacija pešačkih staza na Pančevačkom mostu, koji je odavno zreo za rekonstrukciju i koji predstavlja glavno "usko grlo" u Beogradu, trebalo bi da bude nastavljena početkom aprila.
Most je u lošem stanju već godinama, a zamena tih betonskih ploča na delu prema levoj obali Dunava počela je u oktobru prošle godine.
U međuvremenu su od sredine decembra 2022. do sredine januara 2023. godine u smeru ka Pančevu izvođeni radovi na popravci oštećenja, međutim, sve to je samo "šminkanje" i produžavanje veka trajanja najdužeg premosnika u gradu, koji vapi za kompletnom rekonstrukcijom, za koju je pitanje kada će početi.
24sedam/Katarina Mihajlović
- U planu je da se nastave radovi 1. aprila, a planiramo da počnemo da radimo pravac Pančevo - Beograd. Sve ploče koje su iskrivljene i oštećene nameravamo da zamenimo. Takođe, u planu je da se radi na čeličnoj konstrukciji u levoj traci i da se zamene oštećene betonske ograde - rekao je za RTS Igor Stefanović iz JP "Putevi Srbije".
Stručnjaci procenjuju da će rekonstrukcija koštati 1.100 evra po metru kvadratnom.
- Most ostaje sa dve trake i jednom pešačkom, ne planira se proširenje kolovoza za koje je nadležno JP "Putevi Srbije". Uvođenje novih traka se ne planira, jer saobraćajnice ispred i iza mosta nisu u mogućnosti da podnesu dodavanje tih traka - rekao je Stefanović.

Kompletna rekonstrukcija još uvek nije moguća
U prethodnoj deceniji na mostu su urađene mnoge popravke, ali je on i dalje u jako lošem stanju.
Kompletna rekonstrukcija Pančevačkog mosta teško je izvodljiva dok se ne izgradi još jedan most preko Dunava - kod Ade Huje. Međutim, gradnja ovog rečnog prelaza trebalo je da počne pre više od dve godine, ali zasada još uvek nema informacija kada bi radovi uopšte mogli da počnu.
Kompletna sanacija mosta, koja bi najverovatnije trajala više od godinu dana, zatvorila bi most za odvijanje saobraćaja, što bi značilo da bi vozači morali da se preusmere na Pupinov most.
24sedam/Katarina Mihajlović
Kao jedina preostala veza leve obale Dunava i grada, on ne bi mogao da primi toliki saobraćaj, a veliko opterećenje osetile bi i centralne zemunske ulice.
Dozvoljena brzina 50 kilometara na sat
Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podsećaju da je Pančevački most bezbedan za sva vozila mase manje od 12 tona, uz poštovanje ograničenja brzine do 50 kilometara na čas.
- Od 1966. godine most praktično nije imao ozbiljnija investiciona ulaganja u održavanje, i to je osnovni razlog lošeg stanja u kome se on danas nalazi - istakli su svojevremeno za 24sedam iz nadležnog ministarstva.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari