
Skuplje uživanje u šoljici: Kafa menja cenu od 1. jula
Vlasnik popularnih brendova „grand kafa” i „don kafa” poslao trgovcima nove cenovnike

Cena kafe od 1. jula biće viša u maloprodaji, pošto su trgovci dobili nove cenovnike od praktično preovlađujućeg proizvođača u Srbiji - kompanije „Atlantik grupa” (brendovi „grand” i „don kafa"), javlja „Politika“.
Beogradski dnevnik kaže da su pojedine popularne pržionice u Beogradu već podigle cene, pa za kilogram kvalitetne kafe treba izdvojiti 15% više novca.
Nezvanično, rast cena neće biti beznačajan, jer neki od trgovaca pominju čak iznos i od 50% ali to je pod znakom pitanja jer i pored toga što je kafa kao sirovina na svetskom tržištu poskupela 40% do 60%, rast maloprodajnih cena u Srbiji zbog niske kupovne moći ne može ići toliko visoko.
Trenutno su u beogradskim trgovinskim lancima cene kafe šarenolike, zbog mešanja redovnih cena i akcija, pa sto grama kafe domaćih proizvođača košta između 150 i 210 dinara.
Iz „Atlatika“ objašnjavaju da cene u svetu podižu slabije berbe, logistički problemi s pristizanjem brodova, male raspoloživosti kafe na spot (trenutnom) tržištu, uključenost fondova na berzama koji špekulišu s cenom.
Kod kvalitetnijih vrsta kafe tipa arabike je zbog logističkih problema dostava kafe iz Brazila kasnila od kraja 2023.
Kod robuste postoji i izazov nedovoljne raspoloživosti u 2024. zbog nepovoljnih vremenskih uslova u zemljama porekla dva najveća dobavljača Vijetnama i Indonezije, koji su zbog nepovoljnih vremenskih uslova podbacili s berbama.
Na visoke cene utiču i izazovi u transportu poput napada na tranzitne brodove, produženog vremena transporta za dvostruko i više.
„Atlantik grupa” preuzela je u martu ove godine „Štraus adrijatik” do tada jednog od najvećih konkurenata. Tako da je uz „grandkafu” i „bonito“, postala vlasnik i brendova kao što su „donkafa i „c kafa”.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari