aktuelno

U Veroni na Vinitaly više od 120 srpskih vina i rakija

08.04.2025

10:14

0

Na međunarodnom sajmu vina u Italiji više od 64 proizvođača vina i rakije promovišu sve naše regione i specifične ukuse

U Veroni na Vinitaly više od 120 srpskih vina i rakija
Ilustracija - Copyright Profimedia

Međunarodni sajam vina Vinitali (Vinitaly)koji je ovih dana u Veroni okupio svetsku vinsku elitu, kao i vodeće vinarije i destilerije Srbije i regiona, u okviru paviljona Wine Vision by Open Balkan, sjajna je prilika za promociju naših vina i rakija na globalnom tržištu, izjavio je danas zamenik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Igor Popović.

On je dodao da je veliko interesovanje profesionalnih kupaca ne samo iz Italije i Evrope, već i iz Amerike i Azije jasan pokazatelj da su srpska vina već vrlo dobro prepoznata na svetskoj mapi.

– Već tradicionalno smo na Vinitali, jednom od najvećih sajmova vina u svetu, a 44 vinarije iz Srbije sa više od 100 etiketa i više od 20 proizvođača rakije ovde promovišu sve naše regione i specifične ukuse. Ovo je i odličan trenutak da pozovemo profesionalce i inostrane kupce u ovoj branši da učestvuju u novembru u Beogradu na sajmu Wine Vision by Open Balkan, da upoznaju našu zemlju, proizvođače vina i rakija, srpsko tržište i proizvodnju – istakao je on.

Glavni i odgovorni urednik magazina "Vino i fino" Igor Luković je naveo da svetski sajmovi kalibra kao što je Vinitali okupljaju svetska zvučna imena u ovom biznisu.     

– Posebno raduje gužva na paviljonu Wine Vision već od prvog dana i dolazak  kako profesionalnih kupaca tako i ljubitelja vina koji su zainteresovani ne samo za naše autohtone sorte. Ove godine interesovanje je povećano i za vina od internacionalnih sorti koje predstavljaju naše jedinstveno podneblje – rekao je on.

Naglasio je da posebno raduje to što je dosta inostranih vinara zainteresovano da se predstavi na sajmu u Beogradu.

Promocija ključna za prodaju

Enolog Mladen Dragojlović je istakao da je međunarodna promocija domaćih vina ključna za ozbiljne poslove i prodaju na međunarodnom tržištu.

Prema njegovim rečima za uspešan biznis važan je kontinuitet u promovisanju, jer nije dovoljno pojaviti se na jednom velikom sajmu.

– Trebalo bi da budemo prisutni na vodećim svetskim sajmovima, jer naša vina apsolutno imaju potencijal za veliku prodaju u svetu. Potrebno je još ulagati, posebno u autohtone sorte, biti uporan i pričati, promovisati naše specifičnosti. Verujem da smo mi egzotični za svet, novi smo i drugačiji, nešto što ima veliki potencijal na svetskom tržištu – ocenio je on.

Osim promocije vina i rakija, na srpskom paviljonu predstavljeni su i naši gastronomski specijaliteti, a kreativni direktor Food Vision i počasni konzul Srbije u Sloveniji, Tomaž Kavčić, je istakao da su  gastronomija, hrana i vino, jaki generatori turizma, što je Srbija prepoznala.

Vinitali svake godine okuplja najznačajnije igrače iz sveta vinske industrije, podstičući saradnju, razmenu znanja i širenje tržišta.

Uz hiljade izlagača i posetilaca iz celog sveta, ovaj sajam je i izuzetna platforma za zemlje da predstave svoje vinsko nasleđe i inovacije.

Ovogodišnji, 57. sajam okupio je u Veroni od 6. do 9. aprila oko 4.000 kompanija, više hiljada profesionalnih kupaca iz Italije i još 140 zemalja.

Osim evropskih predstavnika tu su i delegacije SAD, Kanade, Kine, Brazila, Indije, Singapura, Japana, Južne Koreje.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike