
„Američki“ vodič za srpske voćare: Izvoznici dobili uputstvo za 2. najveće tržište na svetu
Na vebinaru je danas prestavljen “Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište SAD”

Svako ko razmišlja o izvozu voća ili povrća u Sjedinjene Američke Države sada ima detaljan vodič kako se pojaviti na drugom po veličini svetskom tržištu hrane. Zahvaljujući saradnji FAO, EBRD i Razvojene agencije Srbije, na internetu je osvanuo „Vodič za izvoz svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište SAD”.
Internet vodič je danas predstavljen na onlajn panelu na kome je bilo okupljeno više od 70 proizvođača i izvoznika svežeg, smrznutog ili prerađenog voća i povrća iz regiona, kao i predstavnike relevantnih institucija, koje su uključene u ovaj process.
Propisi, trendovi, distributeri...
Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa najnovijim podacima o trendovima u oblasti prometa hrane na jednom od najvećih tržišta na svetu, kao i da čuju sve informacije u vezi uvoznih procedura i dokumentacije potrebne kod izvoza i plasmana hrane na američko tržište, regulative i dobijanja FDA broja, kao i špedicije i transporta hrane u SAD.
- FAO i EBRD su prepoznali činjenicu da su Sjedinjene Američke Države drugo najveće svetsko tržište hrane, a očekuje se i dalji rast po godišnjoj stopi od 1,8 odsto, što predstavlja izuzetan potencijal za unapređenje prodaje prehrambenih proizvoda proizvođača sa Zapadnog Balkana na ovom tržištu. Takođe, prosečna godišnja stopa rasta uvoza voća i povrća u iznosu od 5,5 odsto, ukazuje na mogućnosti koje ovo tržište nudi proizvođačima sa Zapadnog Balkana - istakao je Emanuel Hidier, viši ekonomista i vođa ovog projekta u FAO.
U okviru projekta Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (UN FAO) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) "Podrška diverzifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope", izrađen elektronski vodič kao i onlajn edukativna platforma usmerena ka unapređenju edukacije i podizanju spremnosti izvoznika svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća na tržište SAD.
Projekat je usmeren ka pružanju podrške domaćim kompanijama u pristupu novim tržištima i jačanju konkurentnosti poljoprivrednog i prehrambenog sektora.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari