
Procvat mobilnog bankarstva: Evo koje kredite naši građani najčešće uzimaju preko telefona
U prvom kvartalu ove godine 4.905 ugovora zaključeno je uz primenu video-identifikacije, navode u NBS

Broj kredita koje banke u Srbiji odobravaju na daljinu, uglavnom putem mobilnih telefona, sve je veći, pa je tako u prvom kvartalu ove godine ukupan broj ovakvih ugovora veći za čak 43,72 odsto u odnosu na isti period 2021.
Prema podacima Narodne banke Srbije, rast je zabeležen i u odnosu na 2020. godinu.
- Broj ugovora zaključenih na daljinu u 2021. godini iznosio je 116.401, što ukazuje na promene u navikama korisnika i na orijentaciju ka korišćenju digitalnih načina za zaključenje ugovora o finansijskim uslugama. Od toga je 18.300 ugovora zaključeno uz primenu video-identifikacije korisnika, tri puta više nego tokom 2020. godine – kažu za 24sedam u NBS.
Jedan (video) poziv "menja sve"
Trend rasta nastavljen je i u 2022. godini, kako navode, pa je broj ugovora zaključenih na daljinu u prvom kvartalu iznosio 34.153, od čega je 4.905 ugovora zaključeno uz primenu video-identifikacije.
Pročitajte još:
U NBS ističu da se ovi podaci odnose na ukupan broj zaključenih ugovora o finansijskim uslugama, zaključenim na daljinu, a to su ugovori o dozvoljenom prekoračenju, gotovinskom kreditu, štednji i ostali (u zavisnosti od ponude usluga banaka).
- U prvom kvartalu prošle godine zaključeno je 10.613 ugovora o gotovinskim kreditima na daljinu, a ove u istom periodu 16.986, što ukazuje na porast broja ugovora o gotovinskim kreditima zaključenih na daljinu od 60 odsto – kažu u NBS.
Da je uzimanje kredita putem mobilnog telefona sve popularnije, pokazuju i podaci iz Inteze. Naime, kako je rekao predsednik Izvršnog odbora banke Darko Popović, svaki peti kredit dogovoren je putem mobilnog telefona.
- Samo u poslednjih godinu dana 20 odsto svih kredita u Intezi realizovano je preko mobilnog telefona – naglasio je nedavno Popović.
Trend se nastavlja
U centralnoj banci ističu da je na poslovanje banaka sigurno uticala normativna aktivnost NBS, koja je tokom poslednjih godina sprovela niz reformi i infrastrukturnih promena u oblasti platnih usluga.
24sedam/Katarina Mihajlović Pixabay
- Stvoreni su normativni uslovi da banke kao najveći pružaoci platnih usluga ponude korisnicima platne usluge zasnovane na savremenim tehnologijama. Primer novih tehnologija u pružanju platnih usluga i proaktivno delovanje NBS je unapređenje finansijske infrastrukture u vidu uspostavljanja savremenog sistema za instant plaćanja, kao i zaključenja ugovora o finansijskim uslugama na daljinu i omogućavanja uspostavljanja poslovnih odnosa sa klijentima putem video-identifikacije – navode u NBS.
Kako kažu, očekuju da će ovaj trend biti nastavljen i u narednom periodu, imajući u vidu sve veći broj finansijskih institucija koje nude ovakve usluge.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari