aktuelno

Ako vam dete igra Majnkraft ili Robloks: Hakeri pojačali napade

09.09.2024

12:38

0

Autor: R.B.

Deca gejmeri su sve više na meti sajber kriminalaca, koji sada bacaju mamce i kroz popularne dečje kompjuterske igre

Ako vam dete igra Majnkraft ili Robloks: Hakeri pojačali napade
Copyright Pixabay

Broj korisnika kompjuterskih i video igara koji su bili na meti sajber kriminalaca, porastao je za 30% u prvoj polovini 2024. godine a veliki deo njih su deca, saopštili su iz bezbednosne kompanije „Kasperski“ koja je sprovela istraživanje o sajber kriminalu koji targetira mlade gejmere.

Istraživači su otkrili da je bilo više od 6,6 miliona napada, od kojih je većina bila povezana sa igricama poput „Majnkrafta“ (Minecrafta), „Robloksa“ (Roblox) i „Among as“ (Among Us). Sajber kriminalci koriste popularne igre kako bi prevarili mlade gejmere, često nudeći lažne skinove (odeća ili oklop za heroja u igrici koji mu poboljštavaju veštine) i nagrade u zamenu za lične podatke.

Od 18 igara odabranih za ovo istraživanje, pokrenuto je više od tri miliona pokušaja napada pod maskom igre „Majnkraft“, koja je odabrana verovatno na osnovu popularnosti igre među gejmerima.

Stručnjak za bezbednost u kompaniji „Kasperski“, Vasilij M. Kolesnikov, ističe da se veće stope uspešnosti napada mogu pripisati uočenim trendovima u oblasti opšte sajber bezbednosti tako što prate popularne trendove i pokreću lukavije napade, iskorišćavajući trenutnu agendu i kreirajući manje očigledne šeme, umesto da koriste generičke napade.

– Tokom našeg istraživanja, videli smo da napadi na decu postaju uobičajeni vektor aktivnosti sajber kriminalaca. Zato je važna edukacija o sajber higijeni i upotreba pouzdanih rešenja za sajber bezbednost je neophodna u izgradnji bezbednosti dece u onlajn okruženju, kao i negovanje njihovog kritičkog razmišljanja, kao i odgovorno ponašanje na mreži i snažno razumevanje rizika – naglasio je Kolesnikov.

Kako se u istraživanju navodi, sajber kriminalci sve češće koriste veštačku inteligenciju kako bi sofisticiranije personalizovali napade uz pomoć automatizovanih alata.

U istraživanju se navode i primeri prevara koje su sada aktuelne, a to su prevare zloupotrebe igre „Pokemon GO“ i igre „Valorant“, kroz koje prevaranti privlače pažnju dece da bi im ukrali akreditive i podatke o kreditnoj kartici.

BONUS VIDEO

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike