
Samo gunđamo: Koliko nas stvarno ne želi da ih zivkaju trgovci
RATEL objavio koliko se građana, tj, potrošača prijavilo u registar "Ne zovi"

U registar "Ne zovi", u koji se upisuju potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca kojima im prodaju nude razne proizvode i usluge, u 2024. godini kao prvoj godini postojanja, upisalo se 29.683 građana.
To je veoma mali broj građana, jer se pe uvođenja registra očekivalo da će ovu mogućnost da iskoristi mnogo veći broj potrošača, bar prema u medijima izraženoj „ozlojeđenosti“ na agresivne trgovce. Ovo je tek 0,44% stanovnika Srbije , ili 1,3% onih koji imaju "fiksni" telefonski priključak (iako su i to sada praktično sve VOIP veze), na koji trgovci ili kol centri uglavnom zovu.
Poređenje prema broju mobilnih telefonskih priključaka je nemoguće, jer njih aktivnih, prema evidenciji RATEL-a, u Srbiji ima više nego svih stanovnika – oko 8,4 miliona.
Izgleda da se i ovom prilikom pokazalo da smo skloniji da zbog problema gunđamo, nego nešto konkretno poreduzmemo kada već imamo mogućnost.
Ko može da pristupi Registru
Kako je rečeno Tanjugu u Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), pri kome ovaj registar i postoji, pristup registru sa mogućnošću upisa i ispisa broja ima 19 operatora. Takođe, 142 trgovca ima pravo da pristupi registru i vidi sve upisane telefonske brojeve koji, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, ne žele da budu pozivani, kažu u RATEL-u.
Najveći broj upisanih je iz Jetela, 12.789 (43,09%) a slede A1 sa 7.782 upisanih i Telekom čijih se 7.045 korisnika izjasnilo da ne želi da prima pozive trgovaca kojima im nude proizvode ili usluge.
Postojanje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge a propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari