
Nemci zabrinuti, štedeće više jer će dobijati manje
Rasta ličnih prihoda i spremnost na kupovinu su u Nemačkoj oslabili u odnosu na prošli mesec

Raspoloženje nemačkih potrošača je u padu drugi mesec zaredom, zaključak je danas objavljenog istraživanja nemačke agencije za istraživanje tržišta GfK i Nirnberškog instituta za tržišne odluke (NIM).
Vrednost indeksa potrošačkog raspoloženja u prognozi za mart pao je sa minus 22,6 poena na minus 24,7 poena i sada je na najnižem nivou od aprila 2024.
Indikatori koji mere očekivanja rasta ličnih prihoda i spremnost na kupovinu su oslabili u odnosu na prošli mesec, što održava spori ekonomski oporavak, političku neizvesnost i povećanje broja bankrota.
Potrošači su, istovremeno, više skloni štednji nego prethodnog meseca, pošto je vrednost relevatnog indikatora mesečno porasla za 1,2 poena na 9,4 poena.
Pročitajte još:
Trenutne brojke ne pokazuju da se raspoloženje potrošača poboljšava, prokomentarisao je ekspert za potrošače u Nirnberškom institutu za tržišne odluke, Rolf Birkl.
Prema njegovim rečima, brzo formiranje vlade nakon parlamentarnih izbora u Nemačkoj i usvajanje budžeta za 2025. bi moglo da pozitivno utiče na povratak poverenja potrošača i rast potrošnje.
Prema aktuelnoj prognozi Bundesbanke, nemačka privreda će ove godine porasti za skromnih 0,2 odsto i blago ubrzati na 0,8 odsto u 2026. i na 0,9 odsto u 2027.
Nemačka ekonomija se ne bori samo sa upornim ekonomskim preprekama već i sa strukturnim problemima, saopštio je ranije predsednik Bundesbanke, Joahim Nagel.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari