
Ko su direktori najvećih kompanija na svetu koji prodaju deonice svojih firmi
Nije baš tako retko da izvršni direktori ili predsednici kompanija prodaju svoje udele i na tome zarađuju

Kada direktori velikih kompanija prodaju svoje deonice, investitori ne mogu to da ne primete! Uostalom, ove odluke imaju direktan uticaj na lične finansije direktora kompanija, što svakako puno govori o budućem smeru kretanja kompanije koju vode.
S obzirom na to da su deonice Big Tech-a, jedne od najpopularnijih na berzi, samim tim i kada direktori prodaju akcije kompanija u kojima su vlasnici ili osnivači, to ima veliki odjek na berzi i među ostalim ulagačima, prenosi bankar.me.
A evo ko je sve prodavao svoje akcije do sada:
Džef Bezos

Džef Bezos; Tanjug/AP Photo/Pablo Martinez Monsivais
Tokom prve polovine 2021. godine Džef Bezos prodao je dva miliona deonica “Amazona” vrednih 6,6 milijardi dolara.
Prodaja akcija diverzifikovana je u 15 različitih transakcija, što predstavlja prosečno 440 miliona dolara po transakciji. Sveukupno, ovo ga svrstava na prvo mesto po prodaji akcija sopstvene firme.
Mark Zakerberg

Mark Zakerberg; Profimedia
Na drugom mestu je Mark Zakerberg. U prvoj polovini 2021. godine na isto je tržište iskrcao 7,1 miliona deonica Fejsbuka, vrednih 2,2 milijarde dolara. Ono što ove transakcije čini zanimljivim je velika količina i vreme prodaje jer je dnevno prodavao 12 miliona dolara vredne akcije.
Pročitajte još
Zakerbergova rekordna godina je 2018. u kojoj je prodao akcije vredne pet miliona dolara, ali više od 90 odsto njegog bogatstva i dalje ostaje u kompaniji.
Satja Nadela
Sledi Satja Nadela koji je prodao 278.694 deonica Majkrosofta, vredne 234 miliona dolara. Uprkos tome, izvršni direktor Majrosofta i dalje poseduje 1,6 miliona deonica, najviše od svih CEO-a.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari