
„Koka-Kola“ u velikom šopingu: Kupili konkurenciju za 5,6 milijardi dolara
Globalni div prehrambene industrije poznat po gaziranom napitku u svojoj najvećoj pojedinačnoj kupovinu preuzeo je kontrolni paket nad firmom „Bodiarmour“

Američka „Koka-Kola“, čija franšiza posluje i u Srbiji, objavila je juče da je stekla punu kontrolu nad proizvođačem sportskih napitaka „Bodiarmour“ (Bodyarmor). Za preuzimanje kontrole div iz Atlante je morao da se „otvori“ za 5,6 milijarde dolara, otprilike za trećinu budžeta cele Srbije.
Ova kupovina najveća je koju je „Koka-Kola“ ikada uradila, javlja CNBC. Pre toga je za „Kosta kofi“ 2018. godine dala 5,1 milijardu dolara.
Novom kupovinom kompanija dobija uvećani tržišni udeo u kategoriji sportskih pića, ali i dalje daleko iza najvećeg konkurenta, kompanije „Pepsi“, odnosno njenog brenda i fabrike „Getorejd“, koja drži 70 odsto kolača.
„Koka-Kola“ je 15 odsto akcija u „Bodiarmouur“ kupila 2018, čime je postala drugi najveći akcionar. Zanimljivo je da je tada treći akcionar bila tragično preminula košarkaška legenda Kobi Brajant.
Pročitajte još:
Kupovina nije iznenađenje, jer je ova firma prevazišla učešće „Koka-Kolinog“ brenda „Pauerejd“ (Powerade) na tržištu na kome će firma iz Atlante ove godine prodati sportskih napitaka za 1,4 milijarde dolara.
Akcije „Koka-Kole“ su porasle ove godine za dva odsto, povećavši vrednost kompanije na 242 milijarde dolara. To je otprilike 4,5 srpskih BDP-a.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari