
E-trgovina raste mnogo brže od klasične, vrednost transakcija porasla 99 odsto!
E-komerc je doživeo revoluciju u pandemiji sa udvostručenim skokom onlajn prodaje i prodajnih mesta, rekla je ministarka trgovine Tatjana Matić

Elektronska trgovina ostvaruje relativno stabilne stope rasta koje su daleko nadmašile rast klasične trgovine, a posebno treba istaći da je e-komerc doživeo revoluciju u pandemiji sa udvostručenim skokom onlajn prodaje i prodajnih mesta, izjavila je danas ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Ona je otvarajući onlajn konferenciju "Oblikovanje budućnosti e-trgovine, faktori rasta" istakla da je prema podacima Narodne banke Srbije u prvoj polovini 2021. godine broj dinarskih plaćanja iznosio blizu 11 miliona, što je za 91 odsto više nego u prvoj polovini prošle godine, a da je istovremeno vrednost transakcija iznosila preko 25 milijardi dinara što je rast od 99 odsto u odnosu na isti mesec 2020. godine.
Širokopojasna mreža u ruralu
- Upravo činjenica da je kriza, poput izbijanja kovid 19 pandemije, dodatno ubrzala rast elektronske trgovine pokazuje da je u pitanju veoma stabilan i tržišno afirmisan poslovni model koji je zaslužan za generisanje više od trećine ukupnog globalnog bruto drušvenog proizvoda i da, kada je reč o tržištu Srbije, postoji još mnogo prostora za njegov razvoj koji treba iskoristiti - rekla je ministarka Matić.
Prema njenim rečima, kapitalni projekti Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija za razvoj infrastrukture dodatno će ubrzati uključivanje građana onlajn.
Pročitajte još:
- Izgradnja širokopojasne mreže u ruralu za 600 naselja sa oko 90.000 domaćinstava značajno će podići digitalnu umreženost našeg društva i potrebe za novim digitalnim uslugama.Takođe i izgradnja digitalne računarske mreže, povezane škole koje će obuhvatiti više od 1.800 škola u Srbiji i stvoriti uslove za sistemsku digitalizaciju obrazovanja u našoj zemlji - naglasila je Matićeva.
Istakla je da se sprovođenjem programa podizanja digitalnih veština i znanja, postiže veći stepen digitalne pismenosti građana, a samim tim i njihova spremnost da koriste usluge elektronske uprave, kao i prednosti elektronske trgovine i poslovanja.

Kao veoma važno je navela da pored navedenih mogućnosti i prostora za unapređenje elektronske trgovine treba imati u vidu legislativu kao ključni činilac ovog biznis modela, odnosno zakone koji omogućavaju bezbednost za sve učesnike e-komerca.
Pravo potrošača da se predomisli
U tom smislu je istakla da je kroz implementaciju Zakona o elektronskom dokumentu i elektronskoj identifikaciji omogućeno dalje razvijanje usluga od poverenja i šema elektronske identifikacije.
- Novim Zakonom o elektronskoj trgovini regulisani su dodatni pojmovi poput elektronske prodavnice i elektronske platforme, te se na taj način pravi jasna razlika ko je prodavac robe, a ko predstavlja samo sponu između potrošača i trgovaca - rekla je Matić.
Naglasila je i da se novim Zakonom o zaštiti potrošača u internet kupovini propisuje jedno od najznačajnijih prava, a to je pravo potrošača da se predomisli i od zaključenog ugovora odustane u roku od 14 dana i to bez posledica.
U narednom periodu, najavila je Matićeva, Ministarstvo na čijem je čelu će nastaviti da sprovodi aktivnosti koje su pre svega namenjene daljem jačanju poverenja građana u internet kupovinu, kao što su eduaktivno-informativne kampanje i intenziviranje saradnje sa medijima ali i jačanje pozicija e-trgovaca na tržištu.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari