
Niču nam novi putevi: Koje deonice će biti završene 2022. godine?
Nastavlja se obnova puteva u istočnoj Srbiji i spajanje Srema i Mačvanskog okruga

Pored značajnih saobraćajnica kao što je nastavak auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine ka Požegi i Moravskog koridora u kruševačkom i čačanskom kraju, tokom 2021. intenzivno se gradilo i u valjevskom kraju i radilo na obnovi puteva u istočnoj Srbiji i na spajanju Srema i Mačvanskog okruga.
Tokom 2021. godine intenzivno se radilo na prvoj deonici Moravskog koridora od Pojata do Kruševca čija je ukupna dužina 27,7 kilometara. Iako budući auto-put prolazi kroz pitome doline, ovaj građevinski poduhvat nije nimalo lak.
Čak 15 mostova na deonici
- Završeno je 90 procenata svih zemljišnih radova. Danas je angažovano preko 2.600 radnika. 2.000 na ovom sektoru i 600 u sektoru 3. Mi iz 'Behtel enka' imamo 1.850 radnika, 715 iz Srbije, 700 iz Turske. Ostali su iz Indije i drugih zemalja - rekao je Ozger Inal, zamenik šefa projekta i rukovodilac gradilišta, prenosi RTS.
Na trasi Moravskog koridora, radi se i od Kraljeva ka Čačku. Tako će na deonici dugoj 30,66 kilometara, biti izgrađeno 15 mostova, četiri nadvožnjaka i deset podvožnjaka.
- Ogromno iskustvo i izuzetno težak rad, ali uspevamo da se izborimo, da organizujemo sve. Ovde ukupno radimo sedam mostova, pet podvožnjaka i jedan nadvožnjak. U isto vreme se radi na svim konstrukcijama - naveo je Nikola Kovačević, poslovođa za strukture.
Obnova i unapređenje puteva u istočnoj Srbiji od presudnog je značaja za opštine Golubac, Veliko Gradište, Donji Milanovac, Negotin i Kladovo. Većina radova privodi se kraju.
- Time se najpre približavamo ostalim delovima Srbije. Znači dostupnost. Takođe, to je bitna osnova za razvoj privrede u našoj opštini i od izuzetnog je značaja za razvoj turizma - naveo je Nikola Vuković, pomoćnik predsednika Opštine Kladovo.
Niče novi most na Savi
Obale Srema i Mačvanskog okruga spojiće novi most na Savi kod Šapca, dug 1.350 metara. Uporedo sa premošćavanjem reke radi se i deonica od 22 kilometra auto-puta od Rume ka Šapcu.
ATAImages/M.M.
- U okviru petlje Hrtkovci auto-put će prelaziti preko postojeće saobraćajnice i biće omogućno isključenje s auto-puta i uključenje, a na drugom kraju sela lokalni put Hrtkovci–Nikinci prelazi preko auto-puta - rekao je Radenko Ilić, šef gradilišta "Azvirt".
Izgradnjom deonice auto-puta do Pakovraća smanjuju se gužve u Čačku. Deonicom auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Pakovraća, Čačak će se rešiti svakodnevnih gužvi na obilaznici oko grada, a brži i bezbedniji biće put od prestonice ka Požegi.
Na izgradnji veoma zahtevne deonice, pored kineskih radnika, angažovani su i lokalni podizvođači.
- Projektanti su izabrali najsavremenija rešenja, zadnje tipove rešenja koja su testirana u Austriji, Nemačkoj i Italiji, tako da, što se tiče zaštite i bezbednosti posle, kad se put izgradi, stvarno možemo da budemo zadovoljni da je na vrlo visokom nivou - naveo je Zoran Bojović iz "Uniprometa" Čačak.
I tri puta brže...
Svakodnevne saobraćajne gužve su i od Valjeva do auto-puta "Miloš Veliki". Brzom saobraćajnicom koja se intenzivno gradi, uz angažovanje 250 radnika, mašinista i građevinskih stručnjaka, stizaće se tri puta brže.
Tanjug/Tanja Valič
- Takođe se izvode radovi na regulaciji reke Kolubare, s obzirom na to da je ovo plavno područje, to je jedan od prioriteta što se tiče regulacije vodenih tokova na ovom projektu - rekao je Predrag Milanović, tehnički rukovodilac projekta.
Da se brže i lakše stigne do auto-puta "Miloš Veliki" od Gornjeg Milanovca jedan deo već postojećeg puta biće kompletno rekonstruisan, dok će se druga trasa pristupne saobraćajnice kroz takovski kraj iznova graditi.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari