
U "Fijatu" trljaju ruke: Dobili 13. platu, čekaju novi hibridni model 500L!
U 2021. u kragujevačkoj fabrici proizvedeno je nešto više od 20.000 automobila, što je više u odnosu na prethodnu godinu, navode sindikalci

Iako u kragujevačkom "Fijatu" još nema zvaničnih informacija o novom modelu i planu proizvodnje za ovu godinu, u sindikatu "Nezavisnost" fabrike "Fijat Krajsler automobili Srbija" očekuju da će tokom 2022. startovati proizvodnja novog hibridnog modela fijata 500L.
Zaposleni u fabrici nemaju razloga za zabrinutost, kažu za Tanjug u ovom sindikatu i napominju da je jedan od razloga za to što su dobili 13. platu.
Tri razloga za nastavak rada
Prema rečima glavnog poverenika sindikata "Nezavisnost" u "Fijatu", Zorana Stanića, radnici su trenutno na plaćenom odsustvu do 13. januara, kada se očekuje nastavak proizvodnje. On napominje da je izvesno da će fabrika nastaviti sa radom iz tri razloga.
- Prvi je taj što smo dobili 13. platu. Neko ko planira da zatvori fabriku ili ima finansijskih poteškoća, ne isplaćuje zaposlenima dodatni bonus u vidu 13. plate. Druga stvar, od dobavljača smo čuli da se za ovu i narednu godinu najavljuju za Fijat velike porudžbine. I kao treće, čuli smo i od predsednika Srbije da nas očekuju lepe vesti - rekao je Stanić.
On je dodao da je ipak deo zaposlenih u strahu pošto u poslednje vreme kruže priče da se fabrika u Srbiji zatvara i da se seli u Brazil, Rusiju, Italiju ili Poljsku, ali da o tome zvaničnih informacija nema.
Stanić napominje da su krajem prethodne godine proizvodne linije u kragujevačkoj fabrici potpuno ispražnjene, što se do sada nije dešavalo i da se nada da će se krenuti sa proizvodnjom novog hibridnog modela fijat 500L, a za dve godine i potpuno novog modela.

- U 2021. godini smo proizveli nešto više od 20.000 automobila, što je više u odnosu na prethodnu godinu, a očekujemo da će taj plan proizvodnje biti i u ovoj godini. Radnici su tokom prošle godine prosečno radili pet radnih dana u mesecu, što je neka uobičajena dinamika - objašnjava Stanić.
Nema finansijskih poteškoća?
Poslednje dve godine aktuelna je svetska kriza u automobilskoj industriji, kao i problem sa nestašicom mikročipova koji se ugrađuju u vozila, napominje Stanić. Kaže da je, ipak, optimista.
- Fabrika sigurno nema finansijskih poteškoća, čim isplaćuje 13. platu. Mi dobijamo delove na vreme. I druge zemlje, čak i fabrike u Nemačkoj i Francuskoj su u problemu, a mi za sada radimo, koliko toliko - naveo je on.
Fijat 500L je već godinama jedini model koji se proizvodi u kragujevačkoj fabrici u Srbiji.
Iako je budućnost ove fabrike neizvesna, menadžment još uvek ne izlazi u javnost sa zvaničnim informacijama o novom modelu, kome se svi nadaju i koji bi zagarantovao budućnost fabrike i radnih mesta za nekoliko stotina ljudi, koji u ovom trenutku primaju 65 odsto plate.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari