
I Hrvatska modernizuje pruge: Za 750 km 4,5 milijarde evra
U narednih deset godina Hrvatska planira da završi modernizaciju svoje železnice. Pruge obnavlja i Srbija

U Hrvatskoj se ovih dana završavaju Nacionalna razvojna strategija do 2030 i Plan oporavka od 2021. do 2023. godine kojima je obuhvaćena obnova železničke infrastrukture, a koje predviđaju da se u narednih 10 godina uloži 4,5 milijardi evra kojima će se obnoviti čak 750 kilometara pruge.
Projekte za to sprovešće Hrvatska železnica Infrastruktura (HŽI)koja će sredstva za njih naći u fondovima EU, prenosi “Večernji list”.
Cilj projekata, navodi se, jeste revitalizacija cele železničke mreže u skladu sa evropskim standardima i koja podrazumeva povećanje kapaciteta pruga, brzinu saobraćaja i nivo bezbednosti.
Projektovana brzina putničkih vozova tim prugama jeste 160 kilometara na sat, dok će teretni vozovi moći da voze brzinom od 120 kilometara.
Kako se navodi, ulaganja u železničku infrastrukturu u zadnjih 10 godina bila su velika, odnosno u obnovu pruga, postrojenja, stanica, stajališta i ostalih infrastrukturnih objekata od 2010. do kraja 2019. uloženo je oko 935 miliona evra.
Srbija obnavlja jug
U morednizaciju železnice krenula je i Srbija, pre svega na Koridoru 10, ali je razvoj pruge ka Kosmetu i Crnoj Gori u planovima za naredne godine.
Pročitajte još:
Ciljevi druge vlade Ane Brnabić: Pametno uložiti 14 milijardi evra i plata će biti 900 evra
Novi putni pravci: Šta će sve Srbija izgraditi za četiri milijarde evra od DFC-a!
Premijerka Ana Brnabić je u ekspozeu najavila da se sledeće godine počinjemo sa radovima na deonici brze pruge Novi Sad – Subotica i sa modernizacijom pruge Niš – Dimitrovgrad.

Pixabay/Aleksejs Ivanovs
Istvoremeno, radi se na pripremi projektno-tehničke dokumentacije za modernizaciju pruge od Beograda do Niša, i od Niša do Preševa.
– Nakon završetka pripreme dokumentacije, čija je izrada u toku, započećemo sa radovima na rekonstrukciji Barske pruge, čime će glavni železnički pravci na koridorima 10 i 11 u potpunosti biti pokriveni – rekla je Brnabić.
Ubrzo će biti gotova i tehnička dokumentacija za izgradnju savremenog dispečerskog centra, iz koga će se upravljati celokupnim železničkim saobraćajem u Srbiji. Završetak tog projekta se očekuje 2023. godine.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari