
Šta brine srpske menadžere: Energenti, inflacija, recesija...
Koje su najveće pretnje po funkcionisanje srpske privrede u narednom periodu pobrojane su u anketi koje je sprovela Srpska asocijacija menadžera

U najveće izazove za srpsku privredu u narednom periodu, pored rastuće cene energenata, kao i visoke inflacije i nedostatka stručnih kadrova, spadaju i pad kupovne moći, a samim tim i recesija i stagflacija, odnosno opšti skok cena uz pad proizvodnje, istakla je izvršna direktorka Srpske asocijacije menadžera (SAM), Jelena Bulatović, na Forumu menadžera.
Ove muke poslovnih ljudi u Srbiji pobrojane su u istraživanju među članovima SAM-a, na temu aktuelnih geopolitičkih dešavanja i uticaja na našu privredu.
Menadžeri, njih 18 odsto, smatraju da će cene energenata predstavljati najveću pretnju našoj privredi u narednom periodu, 16 odsto njih da je to inflacija, 14 odsto smatra da je to nedostatak kvalitetnih kadrova, a zatim slede pad kupovne moći i recesija sa 12 i 10 odsto.
Ovi isti ekonomski faktori prepoznati su kao najveći izazovi i kad su pojedinačni biznisi u pitanju, s tim da je nedostatak kvalitetnih kadrova za kompanije izazov broj jedan.
Pročitajte još:
Šta može da pomogne država
Ono što država može da učini, ističu iz SAM-a, kako bi ublažila efekte prelivanja nepovoljnih globalnih trendova, jeste diversifikacija izvora energije što smatra 47 odsto ispitanika. Drugih 37 odsto smatra da država može da pomogne u obezbeđivanju jednakosti za sve učesnike na tržištu, dok 12 odsto misli da to može da se postigne predvidivošću zakonodavnog okvira.
Na pitanje da li su na neki poseban način prilagođavali svoja poslovanja u očekivanju nastavka nepredvidivog poslovanja, članovi SAM-a istakli su restrukturisanje i širenje na strana tržišta; pojačan monitoring troškova, optimizacija poslovanja, razvijanje različitih scenarija, traženje alternativnih energetskih izvora i ulaganje u energetsku efikasnost, ali i ulaganja u digitalizaciju poslovanja, nove biznise i u ljude.
Takođe u načine prilagođavanja, prema rezultatima istraživanja, spadaju i podizanje cena srazmerno inflaciji, smanjenje troškova, povećanje zaliha repro-materijala, traženje novih dobavljača i diversifikacija tržišta.
Poslovna edukacija, odnosno prilagođen sadržaj edukacije zaposlenih prema potrebama i kretanjima na tržištu, takođe je jedan od načina prilagođavanja novonastaloj situaciji, pokazuje istraživanje SAM-a.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari