
Posao u vreme krize: Zaposleni kao najvrednije što kompanija ima
Teško je predvideti ishod turbuletnih godina pred nama ali kompanije bi zaposlene trebalo da tretiraju kao svoj najvredniji resurs, ističu iz Infostuda

Stanje na tržištu rada u Srbiji se popravilo u poslednjih 20 godina popravilo, s obzirom na to da je stopa nezaposlenosti opala, ali je teško predvideti godine koje su pred nama jer se nalazimo u dosta turbulentnom periodu na globalnom nivou, saopštio je sajt za zapošljavanje Infostud.
U Infostudu navode da će odnos ponude i potražnje određivati prakse zapošljavanja koje će se primenjivati, te da će poslodavci morati da tretiraju zaposlene kao najvažniji resurs svake kompanije.
Posle svake krize tržište rada bilo je jače, navodi se u saopštenju i dodaje da su dominantne kategorije koje su u oglasima Infostuda bile najtraženije trgovina i prodaja, administracija i srednje menadžerske pozicije.
Trgovina i prodaja su gotovo uvek brojale više od 5.000 oglasa godišnje, ali prošle godine uviđa se nagli porast na čak više od 9.000.
Navodi se da su se, kako se tržište razvijalo, javljale nove tražene kategorije, pa su tako, pored navedenih, popularne i ekonomija i računovodstvo, a poslednjih godina i ugostiteljstvo koje, kako se dodaje, broji više od 3.000 oglasa i zauzima visoku petu poziciju traženosti u 2022. godini.
Kada je reč o pozicijama koje su bile najzastupljenije na sajtu Infostuda, od samog osnivanja dominantni su oglasi koji traže komercijaliste, administrativne radnike, telefonske operatere i IT pozicije, navodi se i dodaje da su se širenjem IT sektora, tehnologije razvijale, te da su najtraženije pozicije do danas ostale java programer, net developer i softverski inženjeri.
Veliki rast oglasa ali i odgovora na oglase
Kako je navedeno, u periodu od 2002. do 2022. broj oglasa porastao je od 415 do 67.281, odnosno ukupno je za 20 godina objavljeno više od 450.000 oglasa za posao.
Pored rasta broja oglasa porastao je i broja konkurisanja na iste što je, kako se dodaje, još jedan pokazatelj brze digitalizacije.
Kada je reč o broju konkurisanja na oglase, od 2011. do 2021. godine taj broj je porastao od 1.669.609 do 3.221.868 što je, kako se dodaje, skoro 50 odsto u samo deset godina.
Početkom 21. veka ubrzanom digitalizacijom u Srbiji, IT industrija doživljava ekspanziju tako da ta industrija, prema podacima Infostuda, od 2011. godine zauzima visoku treću poziciju u oglasima, a od 2013. godine visoku drugu poziciju na kojoj se i sada nalazi.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari